02 augusti 2006

Den där om att supa sig vacker

De säger att vi måste gå ut direkt efter jobb jag säger att vi måste gå ut direkt efter jobb vi går ut direkt efter jobb. Och det är nöd-make på toa trängas många framför liten spegel och fnissa och låna kan jag ta det där? och långa fransar och ljusrosa läppar höga klackar gyllene aura massa fake.

På stället ljuslyktor i träden och i allas ögon det reflekteras och gömda känslor och mycket skratt och i baren med tredje ölen kille kommer fram och bjuder på fjärde och jag är på riktigt bra humör med glittrande läppar eller om det var ögon. Han bjuder på hela föreställningen från småleende till storskratt och hängbyxa och oh, så sexig rumpa och jag går på toaletten och tittar länge i spegeln och ler för att se hur jag egentligen ser ut när jag ler. Det ser inte ut som jag ser aldrig ut som jag efter fyra öl men egentligen – vem fan är jag?

Och jag önskar plötsligt att jag hade haft en sån där ful t-shirt med texten "Sup mig vacker" men vet att i hans tankar smeker han redan sitt långfinger längs mitt kindben. Jag super mig själv vacker och är inte svår. Inte i kväll. Inte säga nej.

Och plötsligt står vi framför stora fönster tittar ut över Stockholm underbara Stockholm hon som alltid kommer skydda mig ljus i över Stockholm i främmande hans lägenhet och han andas varmt och andas pussar mot hår och nacke och räcker fram vattenglas med bubblor i och jag spiller på golv som antagligen kostar mer än min årslön, vilket inte är så mycket i och för sig. Och jag kan le så där på riktigt, för han står bakom mig och ser inte att jag slappnar av. Han står bakom och är ljus och mörk och jag står framför och är mörk och mörk. Och han har en arm runt min midja och pekar ut stjärnsymmetrier jag i huvudet tänkandes att han lärt sig bara för att imponera förtjusa någon att beundra det är han.

Säng storlek XXL han hånglar mig dit.

Dagen efter är dagen idag och telefonen ringer och det är mamma från kurort i Österrike som får mig att lova att inte sälja knark när jag flyttat och sms efter sms och folk vill träffas jag har tyvärr redan planer vad synd. Vill du ha mjölk i kaffet och puss på axel och vackra vackra du och underbara han som är rik måste vara rik har dyrt djävla golv. Och till slut jag måste gå och han visar vägen till tunnelbana och synd att du ska åka och ryck på axlarna och gå gå hem.

2 kommentarer:

sara sa...

Fan vad lätt du har att få ragg! Vad är tricket egentligen?

Jenny sa...

Don't know. Stå i baren och le alternativt hångla upp dem på dansgolvet alternativt köp dem för en krona alternativt råka gå fel och gå in på killtoan alternativt titta in i deras ögon utan att släppa taget alternativt säga till dem att de är vackra alternativt köp öl till dem alternativt var inte dig själv alternativt var dig själv?