10 augusti 2006

Den där om brevet

Hej,

Jag ser dig sa djävla tydligt framför mig sa djävla tydligt ser jag dig tydligt. När jag blundar star du där och är ansiktslös och namnlös och laglös och du ler med en mun jag inte riktigt kan se, men jisses, vad jag längtar efter dig!

Jag vet vad du har för kläder for stil vilken sorts skor du har och jag vet exakt hur det ser ut nar du har slängt ifran dig dem pa golvet. Jag vet hur ditt har ser ut nar det blir lockigt i nacken nar du har duschat och hur din hand känns nar den smeker mig över ryggen.

Söndagsförmiddagar kommer att bli var favorittid i veckan nar du kommer ligga i sängen. Med mig. Med mig i sängen.

Ar det okej om jag vill vara kompis med mina ex, men tycker att det ar lite jobbigt om du är det?

Det ar okej om du vill äta pizza de där söndagarna i sängen Bo Kaspers laten i bakgrunden och snälla, jag gillar inte pizza, kan vi ta sushi istället? Sushi istället och du kommer ihag att jag gillar bitarna med avokado bäst och de där bitarna med omelettskit är sämst. Ar det okej att jag svär för mycket och samtidigt tycker att jag ar tuff när jag gör det och spottar efter folk som ber mig vakta mitt sprak, samtidigt som jag föraktar folk som spottar?

Jag vet att du har rest mycket men att du inte skryter om det och ler nar jag skryter om var jag bott och rest och överdriver och berättar den där historien om när jag letade efter elefanter i Malawi for femte sjätte sjunde gangen. Du förstar min rastloshet mitt spring i benen och att du kan lugna mig som ingen annan.

Ar det okej om jag tjänar mer pengar an du, att jag aldrig kommer vara nöjd med min lön och att du ända maste bjuda mig pa sushi varje söndag?

Du tycker att en av de bästa sakerna med mig är att jag inte avslutar varje telefonsamtal med "jag älskar dig" men gärna skriker det högt fran balkongen pa natten.

Jag far aven saga nej till sex utan att du hämnas nar jag kommer hem fran entillsexton öl och är fyllekåt.

Jag älskar sattet du tittar pa mig och in i mig och genom mig och ser mig. Men mest av allt älskar jag att du finns där ute nagonstans och att jag en dag kommer att träffa dig.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att jag är världens bästa matchmaker?

Jenny sa...

Jepps. Fast jag fick aldrig traffat den dar som alskade sma flickor fran Skane!

Ataharis sa...

Ouch. Bra skrivet.

Anonym sa...

Fint.

jimmyroq sa...

Nej, men det var ditt eget val. Litar du inte på mig va?

Anonym sa...

Visst är den bra, The Quiz, med Hello Saferide...

Anonym sa...

that's how it works
det bittraste är att man har en bild
klar som vatten
och sedan blir det grumligare
och en dag så sitter man där och dricker jävla avloppsvatten

Johan Sundström sa...

Vilken baklänges feelgood-post. Det är som att vara kakan utan att låta dig smaka. Vad nu det skulle göra bättre.

Jenny sa...

Jimmy: Sjalvklart inte!

Psychomantum x2000: Mycket.

Karoliina: Hahaha! Ah, jisses, sa sant, sa sant!

Johan: Ah. Kakor. Lovar du att vara en hallongrotta?

jimmyroq sa...

Det där var ljug. För du vet att jag inte skulle lura dig.

Jenny sa...

Jimmy: Nej, du skulle inte lyckas, baby!

ania sa...

åh, det här var riktigt bra. jag ville nästan gråta lite för det var så fint.

sara sa...

han finns där. jag trodde aldrig att det fanns någon annan än HAN, men jag börjar tro att det gör det. eller så har jag bara lätt för att bli förälskad.

inte skyldig sa...

åh jenny. du är så rar.

blev det så? om inte är jag säker på att det blev ännu bättre på något vis. men ändå - blev det så?