09 augusti 2006

Den där om yogalektion ett

Yoga är samma över hela världen. I Malmö. I Lund. I Eslöv. I Stockholm. I Växjö. I Spanien. I London. I Thailand.

Men inte i Mexiko City.

Först värmde en tant upp oss med olika böjövningar (inte yoga). Sen kom en gubbfan in med en pinnfan. Denna pinnfan gick han runt och petade pa oss när vi gjorde fel. Jag forsokte verkligen att gora rätt, mest eftersom jag hatar att göra fel, men eftersom allt var pa spanska hängde jag inte alltid med. Da kom gubbfan med pinnfan och petade pa mig.

Universitetet jag gar pa är privat och är känt for att vara ett av topp fem i Mellan- och Sydamerika. Folket som trippar omkring här kör jaguarer, oppererar nasor och rumpor och blir inte underkända, för da betalar pappa inte skolan och skolan far inga pengar. Detta gor att de flesta är ganska bortskämda (och gar runt i slips), nagot som jag märkte pa lektion tre idag (spinning). Efter ett tag orkade inte folk, utan stannade upp och borjade prata istället (en svimmade dock och fick bli hämtad i rullstol - hur kul som helst!). Irriterande som faen.

Spinninginstruktoren petade i alla fall inte pa mig med en pinne. Han satt mest och var skitsnygg i sina muskler.

7 kommentarer:

jimmyroq sa...

Peta pinne. Det jobbet ska jag ha när jag blir stor. Nu när jag lyckats skriva in rbmurjef

Anonym sa...

...haha, för att inte tala om ianwosx. Låter som en svåruttalad skotsk författare eller nått.

Anonym sa...

Allvarligt, petar han på er med en pinne. Det är nog bland det roligaste jag har hört någon gång. Inte för er naturligtvis, men jag har sån livlig fantasi. Hoppas du har det bra!

Fröken Smilla sa...

Peta på sina elever med en pinne låter ganska tyskt. Ordning muss sein! Ruhe! Jawohl! Är du säker på att du är i Mexico City och inte Hannover?

Anonym sa...

oh Jenny my dear! det låter som om du ändå har huvudet upp å fötterna ner! you go girl med eller utan pinne! så länge det inte är en rullstol är det ju bra! kram från kalmars stadsbibla (coolt att jag faktiskt kan din bloggadress när jag nu inte har den som länk...)

Jenny sa...

Erika: Hahaha! Jag vet, alla tyckte att det var skitkul (inte de pa lektionen, utan alla jag berattar det for).

Anonym sa...

ha ha ha
jag ska också ha yoga
i USA
jag är ganska säker på att de inte petar med pinnar
för det är USA
och där är man fri