22 augusti 2006

Den där om att jag älskar kvinnor!

Tjejer är dumma. Tjejer är otroligt korkade. Tjejer fattar noll. De gråter alltid och står i baren och hoppas på att någon ska se dem och in i dem och hela dem. Och deras bröst och inte bara deras bröst, fast att de puttat upp och in och ut. Tjejer gråter för lätt och sminkar sig för mycket. Tjejer utnyttjar känslor och händelser och omgivningen och budgivningen. De tassar på tå och trampar på andras. Tjejer ar lidelsefulla och spelar spel och vänder sig om och frågar inte "ursäkta?" och räcker fram långfingret och måste hävda sig så mycket att deras näsor pekar upp i luften. De röker och bökar och skriker och når för höga toner och går i för höga klackar och klär sig i for lite kläder och lägger för mycket pengar på skit och slåss med hela handflatan. Tjejer klagar på att de maste föda barn och vara gravida och ha mens och bröst och bli tittade på. Tjejer älskar att bli tittade på. Tjejer viker ut sig och skryter om det och visar brösten och magen är bar och de säger att "här, älska mig nu!" Tjejer ligger med chefen och utnyttjar situationer och har tjejbaciller och alldeles för rött nagellack och har ljuvliga läppar och mjuka rumpor. Tjejer skrattar och fnissar alltid på fel ställe och oftare när killar finns i närheten och vickar på höfterna och kan dansa så djävla bra. De låtsas bli buttra och bittra när de förlorar i spel och hatar andra tjejer som hotar dem. De umgås i flock och måste alltid gå tvåellerflera på toaletten och stannar där inne för länge. Tjejer knullar runt och blir kallade horor, även om killarna gör samma sak och blir tuffa. Fortfarande. Vad folk än sager. Och speciellt i Mexiko. Tjejer har brunt hår. Och blont och orange och rött och svart hår och en blandning och ibland ingenting alls och oftast har de blont ibland och brunt året därpå. Tjejer lagar skitgod mat och bränner den ibland och beställer då hem mat och säger att de själv lagat den. Tjejer skryter och baktalar och pratar skit och pratar för mycket och för snabbt och för hogt och ljuger som fan. Tjejer lovar att träffa en och gör planer för framtiden och bestämmer att vi ska åka till Paris ihop nästa sommar och man sparar pengar som en tok hela varen och sen kommer sommaren och tjejen har inga pengar. Tjejer ringer och pratar för länge i telefonen och kommer in när man har sex och sätter sig på sängkanten och gråter för att hon är så full och man harklar sig och säger att "jag har faktiskt sex här", men hon skiter i det, för hon har precis ringt Oscar, men han svarar inte och hon ar så käääääär! Och tjejer bajsar inte men kissar hela tiden och fiser rosa och kräker för att bli smal(are) och skär sig när de är ledsna och kör som kärringar och hånglar med flera killar samma kväll och sen står man där ensam, på Paris gator, och svär över kvinnligheten.

19 kommentarer:

Jenny sa...

http://jagjenny.blogspot.com/2006/04/den-dr-om-att-jag-lskar-mn.html

eline sa...

Fantastiskt bra inlägg!

S sa...

Söta Jenny.

Så. Bra.

Fabbe sa...

Ja precis så där skönt ologiska och ambivalenta är ni och vi älskar er därför.

Anonym sa...

Hej jenny! Jag bölar för att jag inte vill vara så, men att jag är precis likadan, vill inte ha en grupp som är samma bara för att vi måste. Varför.

Anonym sa...

det mest banala dravlet på länge. har vi hört detta förut, liksom?

Peter Madison sa...

Oj....! Hmm...Det där skulle aldrig en kille kunna skriva utan att Gudrun Schyman och Fi-gänget skulle kalla det manliga släktet för Talibaner...igen... Men precis som fabbe ovan säger så är det ju så...:-)

sara sa...

Opålitliga och sköna. Skvallriga, baksluga och vackra. Och inget går upp mot ett riktigt tjejsnack.

Chris sa...

vet inget om kvinnor i övrigt (jo kanske lite) men jag älskar tamigfan dig fröken. viva jenny.

/din c

Johan Sundström sa...

Vox populi, när halva folket berövats den åsiktsvädringsfriheten. :-) Då är Jenny där för oss alla och säger allt vi inte fick säga själva. Praktisch, kvadratisch, gut! Så kan vi sitta och fila på bara finkänslorna, för Jenny har redan magsopat alla som behövde det åt oss. Good cop, bad cop. Jenny, baddest of them all. Älsk på dig! :-) Vår ventil i fjollträsket.

Anonym sa...

Du SKA släppa en bok av nån slag. Du är bäst. Få in den tanken i huvvet nu och kontakta nåt förlag sen när du kommer hem. Puss.

Anonym sa...

ha ha ha
girls, girls, girls

Anonym sa...

Fan vad jag älskar vad du skriver och dig!!!

RvT sa...

hjärtegull, har hagelstormen haft sönder internetuppkopplingen eller inspirationen?

Anonym sa...

Var är du?

pappa jw sa...

ja, just det. var är du? mexico?

Jenny sa...

Underbara manniskor!

Mitt i alla underbara manniskor finns alltid en anonym. Varfor kritisera och klandra? Okej, jag ar kanske inte orginell, men jag har heller inte utgett mig for att vara det.

Gillar du inte vad du laser, sluta las, las nagot mer orginellt men kritisera inte om du inte kritiserar konstruktivt, du vet inte vad du trampar pa eller hur morkt det ar dar jag befinner mig.

Anonym sa...

Jenny: du har rätt. förlåt. visserligen har jag läst femtielva sån här kvinnliga "uppgörelser" med kvinnligheten tidigare. och jag har lite svårt att förstå hyllningskören i kölvattnet avjust denna post. men det jag skrev var elakt och dumt. och jag gillar faktiskt mycket av det du skriver.

Jenny sa...

Anonym: Jag skrev en liknande till mannen (lank ovan), men jag forstar vad du menar.