31 juli 2006

Den där om att jag nog vill knulla Göteborg, men vara ihop med Stockholm

Om Sveriges städer var män alternativt kvinnor, vem skulle du vilja knulla, alternativt (för er finkänsliga) dejta/vara tillsammans med?

Jag har brottats med den här frågan några dagar nu. Bara för att. Plus att jag är knäpp. Jag funderade ett tag på att starta en undersökning på jobb, men det kändes lite overkill, gör det här istället.

Jag har, sedan en tid tillbaka, inlett en seriös relation med Stockholm. Jag har förklarat min eviga kärlek och lovat att komma tillbaka. Jag har strukit honom över kinden och lagt mig till ro. Jag är inte en sån där som håller löften, så vi får se vad som händer. Stockholm är så där självklar. Som vet om att han är självklar. Han är störst i ett land som är litet. Han är på topp. Men kan även vara ödmjuk. Jag vill lämna honom just på grund av det där. Att han är självklar. Gillar inte när jag är förutsägbar.

Göteborg däremot hade jag gärna älskat med. Göteborg känns lite mer spontan. Lillebror, och har därför chansen att slippa Ansvar. Kan råka ha en tågurspårning och säga att "hoppsan, jaja, det var tur att det inte hände i Stockholm i alla fall!" Jag har bara fått tillfället att flörta med Göteborg tre gånger. Jag är nyfiken på Göteborg. Antagligen för att jag inte fått tillfälle att bli smekt över ryggen av honom. Nytt är spännande är bra är säkert kanon.

Malmö. Malmö har jag bitchslagit så många gånger att han är skitsur på mig. Jag har påstått att Malmö är smutsigt och en av Skånes sämsta ställen. Jag umgås mycket hellre med Lund och Helsingborg. Malmö kommer alltid att vara sur på mig. Det skiter jag i. Malmö har svart hår och elaka ögon. Malmö är väldigt oattraktiv. Malmö spottar på marken och säger "knolla daj sjelv, jag e best!"

Sen har vi Uppsala, Västerås, Örebro, Linköping, Norrköping, Jönköping, Ochenmassaandraköping. Gör inte mycket för mig, tyvärr. Det är för mycket skjortaibyxor, ordentlighet och lugnochro. Lördagsknull, baraföratt, men "jag är för trött" en tisdagsmorgon. Men man ska tydligen aldrig säga aldrig, och jag har bara koll på Örebro, de andra städerna har jag nog mest åkt förbi. Åkt förbi och genom, just för att de inte vill hångla på tisdagsmornar.

Så Stockholm, älskling, jag tror vi ses igen. Jag måste bara testknulla Göteborg någon helg först.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Stockholm har alltid varit för tuff för mig. För svårfångad för en blyg pojke som mig. Hon dansade med det vackra folket, sniffat koks på damtoaletten och kört över mig. Jag vill älska henne men hon gör mig bara osäker.

Göteborg är flickan jag ville älska men vi var för illa däran när vi mötes. Vi tog på varandra men det var bara sårskorpor. Vi rev upp och det började blöda.

Min hemstad är klasskamraten jag lovade att hata i eviga tider, men som jag börjar så smått försona mig med.

Växjö är kvinnan som misshandlade mig, våldtog, och trakasserade mig. Hon ringer ibland om nätterna för att skrika åt mig, telefonterroriserar mig. Hon skickar dödshot i posten och jag är rädd för henne.

Jenny sa...

Växjö glömde jag. Växjö tråkade ut mig. Han var en sån där skjortinstoppare. I vår ska jag älska med honom igen, jag kommer dagdrömma om Stockholm varje dag. Vara otrogen och såra.

Dronten sa...

Göteborg är fulländad. Har du inte hunnit prova så mycket så måste du ragga upp honom nån gång igen...

eff sa...

Jag är lite småkåt på Stockholm. Linköping kan bli min död.

Anonym sa...

Stockholm är den där överpreppiga killen med fin märkesskjorta och ett alldeles för stort självförtroende. Han vet om att han är snygg och skryter gärna högt och brett om hur bra han är. Tilltalar mig inte alls.

Göteborg är mannen som är lugn, men ändå inte tråkig. Han har på sig jeans, t-shirt och en kofta. Sticker inte ut från mängden direkt, men är kompisen som man har så himla kul med och som man blivit kär i allt eftersom dagarna går. Göteborg är min blivande man.

Malmö är killen jag precis träffat. Tillbringade en helg med honom nyss. Jag har inte riktigt fått grepp om honom, bara en del av hans personlighet. Det jag sett hos honom är hans intresse för kultur och den familjära och vänliga sidan. Han har dreads, svarta trasiga byxor med häng och en urtvättad bandt-shirt.

Växjö är killen jag varit tillsammans med några år nu. Han är det jag behövde, då. Nu har vi glidit isär alldeles för mycket nu och det är dags för mig att lämna honom. Men jag tycker fortfarande han är en bra kille som jag gärna håller kontakten med.

Jag tänker inte träffa Stockholm så mycket, bara när jag är tvungen kan jag försöka att umgås med honom. Göteborg ska jag som sagt gifta mig med inom en snar framtid, men vänstrar gärna med Malmö ibland.

Anonym sa...

Oj vad många tempusfel det var i min text, att läsa igenom innan man skickar kan ju vara en idé. :P

Jag tycker verkligen att du ska prova på Göteborg lite mer. Han är en toppenkille! Du kan komma hem till mig och låna honom när jag gift mig om ett halvår.

Anonym sa...

Hej igen Jenny!

Nu har jag uppdaterat lite på din blogg igen. Alltid lika kul. Skönt att läsa när jag är så sjukt förvirrad. Kan säga angående städerna att Malmö är min hemliga älskare som jag mår illa så mkt av på grund av alla hans fjärilar som har parkerat sig i min mage.

Shit, vad kul du ska ha i Mexico. Kommer att sakna dig i höst. Men vi ska ju också iväg, ska tänka på dej såååå mkt!Love/E

Anonym sa...

Stockholm är för mig en alldeles för stressad snubbe. Och han känner för många människor, så många som drar i honom och det är så trångt runt honom jämt. Men när vi väl får en stund tillsammans, kanske på en konsert eller så, då skulle jag kunna knulla honom. Fast bara en helg i taget, några gånger om året

Göteborg är killen hela dan. Alltid rolig. Alltid på gång. Är alltid där när det händer. Och varje gång vi ses visar han mig nya fina platser. Han skulle kunna ringa mig en helt vanlig onsdag och jag skulle kunna åka dit och ligga lite bara för att det är så roligt och avslappnat. Soft.

Värnamo är han som man hatade när man var yngre. Han som luktade illa och hade fula glasögon. Värnamo luktar fortfarande lite illa större delen av vinterhalvåret, men han har vuxit upp och blivit en hyfsat stilig karl. Jag är inte mogen för honom ännu men kanske doftar han godare och kanske har han blivit ännu snyggare om ett par år? (okej då! jag erkänner att jag har haft sex med värnamo, men det är inte officiellt!)

Örebro är killen som tog mig ut på äventyr. Som visade mig att jag är en bra, cool och självständig tjej som är tuff! Han tog fram många bra saker hos mig. Dessutom hade han många trevliga polare som jag lärde känna där och som jag kommer hålla kontakten med. Men Örebro himself? Nä, honom släpper jag.

Jönköping är mitt nyfunna kap. Yes, he's a catch. Han har inga krav, han är som en ny skrivbok med vita blad och han doftar gott. Vi ligger med varandra alla dagar i veckan utom vissa lördagarna då jag åker iväg för att sexa med någon annan. Men Jönköping finns alltid kvar när jag kommer tillbaka. Tror jag håller fast vid honom i nåt år eller två.

Anonym sa...

Stockholm är den där överväldigande som jag i ena stunden längtar efter, i andra stunden skyr. Ett obestämbart förhållande, kan det någonsin bli vi fastän vi vill ha varandra.

Malmö är den jag vill ha men aldrig får, den som lockar eftersom han bjuder mig ut i världen och bjuder en trygghet.

Hemstaden Östersund är liksom .m. säger om sin; en kamrat jag plötsligt hittar en gemensam grund med, och blir närmare än vad jag trott var möjligt och närmare än vad jag egentligen känner mig bekväm med.

För att dra norrut; Piteå, Umeå är den hemlighetsfulla med mörka ögon, som är enkel i sitt sätt, men lämnar mig ändå alltid att undra. Som skyr komplikationer och löser allt på ett manligt, nästan rått sätt, som lockar mig med allt det vackra och enkla, men som skjuter mig undan med det avstånd han lämnar mellan oss.

Uppsala är den där killen jag hade ett förhållande med som tog slut av helt fel anledningar. Jag tror inte att det kunnat bli vi, men det skulle inte ta slut så abrupt. Det var vackert det vi hade och eftersom någon annan gjorde slut åt oss, känns det ouppklarat och han kommer att vara den jag alltid kommer att jämföra med.

Jag kommer att köpa din bok med, Jenny, om du skriver någon!

Ataharis sa...

Tänkte bara säga att jag halkade in här idag via Eff, och gillade så mycket att jag länkade till dig. Ok?

Shirika sa...

Halkade in genom en annan sida. Vilket helt underbart inlägg!! :-D *Läser vidare*

Chris sa...

malmö. jag vill ta mig fan knulla malmö sönder och samman men jag ger aldrig upp tanken på lugna norrland.

det är emellertid alltid i sthlm jag kommer att älksa, med henne.

Jenny sa...

Åh, underbara ni! Jag skiter i att kommentera, det skulle liksom bli fel.

Trulsa: helt okej!

Shirika: Tack, snälla söta! Jag tycker att kommentarerna gör inlägget.

Formerly known as hooct sa...

jag är förevigt trolovad med malmö, han är min smutsiga lilla hora jag alltid återvänder till. under tiden är jag otrogen med göteborg som tråkar ut mig, med sthlm som gör mig avtänd, med växjö som knullar livslusten ur mig och med borgholm som fyllehånglar slafsigt. barcelona gillar analsex (lite för mycket, alltså nån gång kan man väl göra'tt som man ska?), napoli är småfet och söt och madrid helt jävla loco. linköping är trashig och sunkig, jönköping skittråkig och visby inte så mycket mer än två snabbjuck vid ringmuren.
åhhå, vad jag gillade det här!

Anonym sa...

Konsten att skriva kan du!!
Du borde verkligen skriva en bok.
Jag läser många bloggar men det mesta är skit.... mer än 99,9% är skit och helt ointressant att läsa.
Ditt skrivande är uppenbarligen undantaget som bekräftar regeln.

Nu undrar jag bara... försvann du i Mexico?
Själv bor jag på andra sidan gränsen La frontera - i New Mexico. Den Amerikanska delstaten mest känd för sina aliens som landade här för snart 60 år sedan.

Jag är svenska enligt passet... klimatflykting eller nåt....som inte vill vara tillsammans med eller dejta en enda svensk stad längre.
Hoppas du njuter av livet i Mexico!

May the 4s B with U!

Anna a.k.a. Cei