22 juli 2006

Den där om den stora återhållsamhetsplanen

Man kan fråga sig vad tusan Charles M. Schulz har för hålhake på alla förbannade trostillverkare, och då speciellt de där som gör trosor åt H&M.

På vart enda trosplagg figurerar den där djävla Snobben, som om det skulle vara skitballt att ha honom sniffandes på muttan. Jag vet ingen annan seriefigur som förekommer med sådan frenesi som Snobben. Jag, för egen del, hade hellre haft Fantomen eller professor Karl Kalkyl i trosan.


Det är nästan lite läskigt. Lite snuskigt. Vad tusan gör Snobben där? Vem vill stirra in i ett par ledsna hundögon när de ska dra av ett par trosor med tänderna? Vad är meningen? Är det en del i en stor plan av återhållsamhet? Jag trodde att Göran ville att vi skulle knulla och göra barn? Eller är det något större, något som går ovanför hans huvud? Ligger katolicismen bakom? Påven? Kände Schulz påven? Var hans en hemlig hantlangare?

Våga vägra Snobben. Ut och knulla, för fan!

12 kommentarer:

eline sa...

Rätt! Snobben är ju inte ens särskilt underhållande i övrigt, men på underkläder.. come on!

Jenny sa...

I know! Han måste vara tråkigast någonsin. Ligger bara på sitt hundhus och... stirrar.

Anonym sa...

Jag, mitt snuskiga lilla stycke, har alltid associerat ordet snobben med snoppen. Men det är ju ändå inte riktigt logiskt när det gäller trosor?

Johan Sundström sa...

Inget säger riktigt "knulla mig!", som professor Kalkyl!

Anonym sa...

Eller så är de trosorna till för småflickor som inte ska knulla än och trosorna för vuxna flickor finns att köpa nån annanstans?
Fast ibland köper vuxna flickor sånna ändå för att vara gulliga, men då blir det ju bara fel.

Anonym sa...

jag erkänner jag har ett antal av dessa trosor, men det är bara för att de är billigast och anti-string och finns i sköna hipstervarianter. jag ignorerar snobben. alla H&M:s underkläder har ju porr- eller peddovarning - what-to-do? jag är för snål...

Anonym sa...

Jag har Batmankalsonger!!!!!!!!!

Chris sa...

babe, det händer inte men jag måste jobba ikväll.

shit.

Matt sa...

Jag har faktiskt Fantomen kalsonger. De är grymma.

Unknown sa...

Hmm...är inte Nalle Puh en sån som ofta är på trosor, linnen och shit?

Chris sa...

oh, jag kände mi som en stjärt som övergav dig, igen.

full som en sjöman. den tar jag av dig baby, om det är ok.

kärlek.

Jenny sa...

K: måste erkänna att jag shoppat loss en del på H&M. Är för lat för att inte.

Christian & Kunken: Killunderkläder är way tuffare. Såklart!

Patrik: Nalle Puh och Snobben crossar nog mållinjen samtidigt.

Christina: Självklart, baby!