21 januari 2010

Den där om Afrika

Afrodans på gymmet. Man bara hahaha!: det är typ sådanadär titta sig självtjejer som har dreads och går barfota och som vill lära känna äkta AFRIKA (jag har varit i äkta AFRIKA, det var inte alls kul) och därför går genom ett snöigt Stockholm för att dansa äkta afrikansk dans som någon hämtat från Nya Guinea. Äkta steg. Känna vindarna från slätten mot kinden. Trummor i bakgrunden. Man är så mycket bättre än de som går på spinning, eller de som väljer poweryoga framför hathayoga.

Jo, men, det går jag på nu och det är väl inte skitkul, men jag blir lite svettig i hårbotten. Tjejen framför mig hoppar istället för att gå stegen och eftersom hon är framför mig så följer jag hennes rörelser. Det gäller att inte titta sig för mycket i spegeln när man skvätter vatten mot skyn för då fnissar man fånigt för sig själv.


Tjugitie. Det här är året.

Inga kommentarer: