30 januari 2010

Den där om att bli portad på sunkbaren Skeppsbar

Åh, vi står och håller hand och tittar på en ganska så oengagerad (eller full?) Jonathan Johansson. Stolte mannens läppar är rosa, mina är mer rosa och morgonen efter kommer jag vakna bakfull som en flerbarnsmamma med rosa på läpparna.

Springer på Kom ut ikväll på toaletten och hon säger att hon inte kom ihåg att jag pratade skånska, vilket jag tyckte var lustigt, för jag kommer inte ens ihåg att jag pratar skånska. Sen åker vi vidare till Skeppsbar, där vi blir anklagade för att sno ett drinkunderlägg. Med de vänner jag har tänker jag att någon säkert gjort det, men när vakten vill kroppsvisitera en av mina kvinnliga vänner blir vi sura, blir portade, utslängda och jag försöker gå in igen. Jag kommer in igen och frågar om vi inte blev portade, varpå jag blir utslängd igen. Går vidare till Debban och dansar med skitstora leende och med nittonåringar till Sarah med Mauro.

Det är så himla högt och lågt. Det är gala och sunkbar. Det är skratt så man får ont i kinderna och toalettkö. Det är fina vännerna som är nyförlösta och ute för första gången sedan födseln för tre månader sedan och ramla i snön utanför taxin. Det är Stockholm en fredagsnatt.

Inga kommentarer: