28 januari 2010

Den där om bokklubben

Jag och några andra väl utvalda bloggare (nämner ingen, om de inte vill bli nämda) har startat en bokklubb. På jobbe frågade en kollega om det var ungefär som Oprahs bokklubb och jag sa nej, jag tror att vi kommer att dricka mer vin.

Jag har alltid velat ha en bokklubb. Det känns speciellt, som om jag är speciell och vi är ett hemligt sällskap. Som när man var liten och hade hemliga klubbar som gjorde egna tidningar som man sålde för en krona styck till hela lågstadiet. Jag har en klubb på jobbe också. Vi äter frukost på fredagar, med tända ljus och vi har ett hemligt handslag.

Om man vill läsa samma bok som vi läser nu så ska man läsa Monica Ali - Sommaren i Mamarrosa. Och ni ska vara klara på onsdag. Jag ska börja läsa ikväll och tydligen är det okej att inte läsa ut hela boken, om man inte hinner.

Jag älskar vår klubb.

7 kommentarer:

Misco sa...

Oh, jag har också längtat efter en bokklubb. Det blir bara att sätta igång då :-).

stambyte sa...

Jag älskar också vår klubb! (Och så blir jag lättad över att du börjar läsa ikväll, för jag är bara på sida 55.)

Jenny sa...

Misco: Do it! Vi får köra lite nätdiskussion.

Bytet: Jag är på sida 35 och kommer inte riktigt in i handlingen, så oroa dig inte!

egoistiska egon sa...

Det är den BÄSTA klubben! Tjoho! Längtar till onsdag!

Haren sa...

Att jag blir avis! Jag vill med ha bokcirkus med er.

inte skyldig sa...

jag är på sidan... 70 kanske? heh. *speedar upp*

Jenny sa...

Haren: var med! Där borta från. Lovar att säga i tid om nästa bok, så du hinner köpa.