08 januari 2010

Den där om min luffarjacka

Jag är så djävla dålig på att sy. På högstadiet (och min sylärare sa att det var bra att jag var bred om höfterna, då skulle jag föda barn oftare) så fick jag en femma, för då kunde jag. Nu tror jag att jag vill sy, bara jag får en symaskin, då kommer jag att sy röven av mig. Men att handsy? Så djävla jobbigt.

Mutade Stolte mannen med en avsugning om han sydde i knapparna i min jacka en gång.

Anyhow. Min jacka är så djääääääävla trasig! Alla knapparna utom en hänger på halvstång. Den som inte hänger på halvstång har trillat av. Och det är en stor reva på framsidan sen jag trillade på isen när jag var full. För tre veckor sedan. Tänker hela tiden att jag ska lämna in den, men det är så kallt och det är min enda vinterjacka.

Lagade den väldigt provisoriskt igår, men mina kollegor mobbade mig för det blev så fullt.

Vänta, måste lägga in en bild! Stor reva, lagad med lite svart sytråd. Ja, och där nere dinglar en tråd som skulle hållt upp en knapp.

4 kommentarer:

inte skyldig sa...

hihi. gulligt.

Underlandet sa...

Den har ju en personlig touch i alla fall...

Jenny sa...

Nu är den inlämnad och jag går och fryser i dubbeltröja och höstjacka.

Anonym sa...

nä vafan är det med syslöjdslärare!? min sa år mig när jag ville sy stretchbyxor (90-talet...) att jag inte skulle göra dom tighta för då klämdes höfterna ihop, så att, ja: jag skulle få svårt att föda barn. nu pratar vi stretchtyg och resårband alltså.