21 januari 2010

Den där om vad är det som är nära, varmt och billigt?

Jag och fem av mina närmaste kompisar försöker boka in en tjejresa det här året. Det går sådär kan jag meddela. Med på resan ska

Jag: åker på bröllopsresa i höst och kan därför bara åka i vår eller sommar. Har en ansträngd budget, men kvittar egentligen var jag åker.
E: åker också nästan var som helst och sprutar idéer som Paris, Danmark, var som helst.
K: vill gärna till Helsingfors, vilket jag tycker är ett bra förslag. Hennes sambo är egen företagare (= inte jättebra ekonomi).
M: egen företagare och vill bara lägga pengar om vi åker till ett varmt land en längre tid. Säger nej till alla våra förslag.
A: som inte ens med att hon ska med.

Våra diskussioner på Facebook går ungefär så här:
Det här?
För dyrt!
Det här?
För kallt!
Det här?
Nej, jag har en dålig känsla av det landet!
And so on.

Jag älskar dem som om de vore mina kattungar, men någon resa där vi får med alla? Vettefan.

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Krakow om våren har jag hört är fiiint. Kan säkert räknas som lång solsemester om ni är där längre än en weekend. Hahaha.

Eh, ja. Svårt!

Mallan sa...

Denna körde vi 2005: http://www.olvemarks.se/europa/tjeckien/prag/prag-weekend

Billigt, skabbigt samt att man kan köpa kaffe med sprit av busschauffören som i vårat fall hette bobby. jävligt värt!

ps. prag är trevligt,det finns öl men är kanske inte så varmt. ds

Anonym sa...

prag är underbart, men barcelona passar väl annars alldeles utmärkt in på de kriterierna?

får jag mata räven bakom ditt öra? sa...

Sicilien! Jag och kärleken hittade flygbiljetter dit med ryanair, tur och retur, för oss tillsammans, 2000kr! Vi ska dit tidig juni och då ska det vara runt 25 grader där.

Eller Paris! Dit ska jag med mina vänner i höst. Men den enda anledningen att vi lyckades enas om den var för att vi varit på en Coco Chanel utställning samma kväll och alla hade samma romantisk inställning .

Lycka till! Hoppas verkligen ni enas!

Jenny sa...

Well, det verkar gå åt helvete. Nu planerar jag London med Stolte mannen istället, eftersom vi inte kommer överens.