23 oktober 2005

Den där om fågelinfluensan


Jahapp. Tänk vad intressant att vara den första i Sverige som smittas av fågelinfluensan. Då kanske jag får mina 15 minutes of fame jag med.

För igår, mitt under tentan, började det klia på rygg och mage. När jag kollade efter, på toan, så hade jag fått två utslag. Min kropp som aldrig får något konstigt, utan bara gamla hederliga sjukdommar som vattkopper, öroninflamation och en och en annan finne.

Nu har de spridit sig.

För igår, när kompisen sa att det säkert bara var stressutslag eftersom de bara var två, kunde jag känna mig säker. För det var bara två.

Idag är det tio and more coming, och de kliar som tusan. Ringde mamma för att få lite stöd, men hon skrämde mer upp mig med utrop som "svinkopper! Kattpest! Nässelutslag!"

Tänk om jag har svinkopper. Fy fan vad äckligt.

Eller kattpest.

Eller fågelinfluensa.

Varför kommer alla sjukdommar från djur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan vara loppor också!

Anonym sa...

Äsch, två utslag kan väl inte skrämma en personen som har fått diagnosen hepatit-c eller vad blodcentralen sa.

Jenny sa...

Andy: Så fan heller.

Jojjan: Men det är inte två längre, de har förökat sig. Och det där med hepatit c är inget vi pratar högt om, för då tror folk att jag har aids och ska dö. =)