22 oktober 2005

Den där om tentahelvete

Jag vete faningen hur det gick på tentan i morse. Jag var definitivt lugnare denna gång, och vaknade inte 350 gånger under natten, som på förra, men en essäfråga (= lång fråga, många poäng) gick nog åt skogens helvete. Eller inte. Men jo, det kändes så. För jag kan inget om liberalismen och dess undergrenar, tydligen. Hade de gett mig kommunismen, fascismen, kapitalismen eller konservatismen så hade jag kunnat skriva så pennan blött. Men hey, jag kan skillnaden på brunskjortor och svartskjortor i alla fall.

Och mina kissar som var toppsjuka igårkväll, bara för att distrahera mig från pluggandet, är idag lite bättre (heja, heja!). Jag var så smart att jag slutade med medicinen innan jag skulle, för att de såg bättre ut, vilket visst var ett misstag.

Jag kommer bli en värdelös mamma. Jag kommer bara sitta å lipa och ringa min egen mamma.

Nu är tentan äntligen över och jag ska göra något som jag inte hunnit göra på hela veckan: plugga i min nya bok, till den här kursen. Oh, why? It never ends!

Oh, well. Ikväll äre fest.

Inga kommentarer: