05 april 2006

Den där om min bibliotekarieman

Jag skulle vilja ha mig en bibliotekarieman.
Tänk bara så sexigt.
Han sitter där och tittar på dagisungar och pensionärer hela dagarna.
Får sig inget.
Så kommer jag.
Hånglar upp honom mot litteraturen som ingen läser.
Han får Kafka och Platon i ryggen.
Hånglar ner honom i barnens läshörna.
För brandmän och poliser de tar ut sin frustration på jobbet.
Men män som bara shysh:ar folk hela dagarna, de bygger upp en inre eld.
Och han är lite så där nördigt snygg.
Han kan citera Moberg och Lindgren.
Han kan stryka mina förseningar.
Det kommer bli skitbra.

4 kommentarer:

Coin-operated boy sa...

Whoah!

jimmyroq sa...

Visst, jag lovar - alla bilbiotekarier är riktiga Clark Kents!

Jenny sa...

Jimmy: Men alltså... min ska vara sexig.

Johan Sundström sa...

*skratt*

Det absolut festligaste är att inte en enda av punkterna stått på min eventuella lista av vad som gör magin med den där tänkta drömbibliotekarien. :-D Rackarns, jag måste försöka skriva en egen lista, så det kommer på pränt innan jag blir senil, tappar hormonerna eller så.