09 april 2006

Den där om när jag bränner mina egna skepp

Jag vet inte vad det är med mig.
Jag vet inte varför jag blir så fruktansvärt förbannad när jag dricker nu för tiden.
Jag har tydligen skickat ett "fuck you"-för-jag-är-så-mogen-sms till en som betyder mer och mer, och nu är han inte glad.

Men det var inte det jag skulle berätta om.
Jag skulle berätta om att jag varit på besök i Örebro.
Hälsat på söta vänner och underbara vänner och fina vänner och roliga vänner.

Supit för mycket. Ramlat på näsan och trott att den behövde sys. Fått nya systrar. Lekt och gissat fågelnamn. Ätit av den största pizzan jag någonsin sett. Blivit väckt av en hund. Blivit bjuden på gomat. Kramats. Förolämpat och varit arg på killar. Gått in på killtoan och satt på fontänen. Fått för många minnesluckor.

Bestämt mig för att ta det lugnt med rövinet.
För jag börjar bli en sån där som blir läskig när hon är full.

En sådan vill jag inte vara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte bara läskig, du är ball och fin också! Och det var den bästa lördagskvällen på länge! Hoppas inte näsan gör ont!

Anonym sa...

lätt med fett att bränna skepp

tror nog att vi ska bli fulla
tillsammans kan vi säker sätta eld pa en barkbat ialla fall. Kanske en finlands färja

Jenny sa...

S: Näsan gör inte ont alls. Läppen är det värre med!

Lina: Jag röstar på Finlandsfärja!