28 februari 2007

Den där om att artonhundratalsmannen har skvallrat

Det finns få saker som är mer pinsamt, eller kanske mer snopet, som att bli avvisad. Man skulle kunna tänka sig att killar är sexmonster och slukar allt de kan få i utlösningsväg, när man läser Aftonbladet, men icke. Det talas känslor, att känna rätt och sån skit. Man står där, och snön faller mjukt över landskapet och han har precis kastat en snöboll på en och man tror att han tror att han har halva inne, så man ler och tittar under lugg, med då kommer han med nån dum djävla kommentar som verkligen inte passar sig och man ser att en hundfan har pissat i snön och att det är ganska kallt och slaskigt ute. Även solen har sina fläckar, skulle man kunna skriva här, om man var lite mindre svensk.

Man skulle kunna tro att jag är ett skogsrå. Att jag ska locka med dem in i min lya och sen ta all deras makt ifrån dem. Vilket ju är sant, i och för sig, men är det meningen att de ska veta det utan att känna mig på ryggen? Har männen lärt sig av historien? 2000-talets man vet tydligen om att det finns rån som inte har choklad mitt i, och vad de gör (det som bor i skogen,inte det med choklad). 1800-talsmannen måste ha skvallrat.

Jag vill inte ha förhållande och sån skit just nu, som håller mig fast och kvar och gör att jag inte kan leva ut mina drömmar (och möta min man i uniform om två år). Jag vill bara ha lite kravlös sex. Att det ska vara så förbannat svårt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där känns igen. Jag har också undrat över varför det ska vara så svårt, både att hitta sex när man känner för det och att hitta en bra partner när man vill det. Det är ju inte som om man är ointressant. Eller ocharmig. Eller osnygg.

Unknown sa...

Jamen fifan. Sådär var jag också som student. Och svårast verkar det vara i studentstäder, det där kravläsa gängandet. Alla känner ju alla och har legat med alla på något sätt typ, eller så är de släkt eller bor ihop. Icke så kravlöst. Köp en rättika och en sån där clon-a-willy på teknikmagasinet. Det gjorde jag (fast i bloggen kallar jag den för min pojkvän).

Jenny sa...

Alexander: Ett av världens stora mysterium.

Pojkfröken: Det är ju studentstäderna som ska ge en sex, vad gör jag annars här?!?

Mr K sa...

Men är det så svårt på krogen då?
Om man är tydlig med vad det är man vill?
Jag tror snarare att många killar väljer att vara lite avvaktande i det läget för att de egentligen vill ha mer och tror kanske att de har större chans till det om de håller lite på sig.
Ni tjejer ska ju tydligen gilla känsliga killar sägs det.
En teori bara.Av många.

Jenny sa...

Mr K: Jag tror att du har rätt och sen kan jag även gissa mig till att jag väljer fel män att vilja få till det med. De där lätta, som man märker att de verkligen vill är inget roliga, men jag antar att det är de man ska satsa på.