12 februari 2007

Den där om min idealtyp

M och jag hade en mycket konstig diskussion idag som tog slut efter ungefär två minuter. Han berättade att han parat ihop en av sina bästa kompisar med en av hans nyas kompisar. Sådär, som man brukar göra när man har tråkigt och vill visa upp hela världen att man själv är ett asstabilt par, och nu tycker att andra också borde börja handla toalettrullar i bal. I alla fall så fortsatte han den fina diskussionen med att fråga om han skulle para ihop mig med någon. Jag tackade, men sa nej. Och han ångrade sig snabbt och sa att det var en skitkonstig fråga. Som att para ihop sin lillasyster med någon. Typ djävulen. Fast man normalt inte har haft sex med sin lillasyster.

Jag blev efter ett tag nyfiken på vem han skulle ha parat ihop mig med och han svarade ungefär "någon fin, någon som jobbar med något bra, som typ en minister" (och utmärkte sig där, genom att tycka att ministrar är fina människor). Och alltså inte någon knarkare, som jag föreslog, som skulle hjälpa mig att göra hyss på fyllan.

Började fundera på vem jag dejtat och träffat de det senaste året och om de över huvudtaget hade något gemensamt. Om jag har någon idealtyp. Det har varit psykologer, jurister, tekniksnubbar, filosfidoktorander, statsvetare, programledare på tv, mäklare, skivomslagsdesigner, musiker, läkarstudenter, presidentkanidatsöner (som mest var det och levde på ryktet) med mera. Och när jag använder plural så menar jag egentligen singular. De har varit blonda och mörkhåriga och en hade inte mycket hår alls. De har varit ganska så fitta, men inte alltid jättefitta (och ibland har de haft fitta). De har varit normallånga, förutom mexarna, som varit under medel. De har varit ganska så intelligenta hela hopen, kanske lite över medel, hur man nu mäter det. De har klätt sig på ungefär samma sätt, lyssnat på ungefär samma musik och gillat ungefär samma filmer (utom en, som jag tvingade avslöja att han faktiskt gillade Titanic).

Men ändå. Jag vet inte om de är så fasligt lika. Vettefan om de har något gemensamt alls. Förutom att de dejtade/träffade/hånglade/låg med mig.

5 kommentarer:

Widde sa...

Jag satt precis och funderade på vad mina erövringar har gemensamt. Hittills har jag ingen aning.

Daniel Storey sa...

Dina lät ändå mycket intressantare än mina. Jag kan slänga fram en animatör och en fysikdoktorand men efter dem blir det ganska tråkigt. Det kanske iochförsig också är därför som ingen av dem är kvar i bilden längre. Jag måste försöka träffa folk med häftigare sysselsättning.

Det där om fitta, ganska fitta, hade fitta, är nog det mest klockrena jag läst. Jag skrattar lite fortfarande.

Jenny sa...

Elin: jag tror att de har mer gemensamt än vad man egentligen tror.

Storey: jag undrar hur många det är som tycker att mitt framtida yrke är intressant. Inte så många, skulle jag gissa. Och det där med fitta: ibland så dyker det upp saker i huvudet som man bara måste skriva!

jimmyroq sa...

Vi vet ju båda att det är mig han skulle försöka para ihop dig med!

Jenny sa...

Jimmy: Javisstja, hade glömt!