15 februari 2007

Den där om att bli 17 år

Mina två dejter igår söp mig under bordet, imorse rullade jag ur sängen klockan åtta för att träffa världens finaste Karin, som vallade mig på min första morgonrunda efter att min fot kukat. Jag har varit bakis fram tills typ nu, trots den första kaffen jag druckit i hela mitt liv (fyfaaan!) och folk har pratat way för högt. Just nu packar jag på halvfart för i helgen far jag hem till Skåne, för att fira att jag fyller ettåräldre, efter att jag varit hos en spåtant, som hellre kallar sig medial guide.

När vi ses igen är jag ett år äldre. Fyfan.

17 kommentarer:

Anonym sa...

asså, jenny, har du tid att ses i helgen då? jag har då gjort min tenta imorgon, förhoppningsvis känner jag mig ledig sen.

p&k

Carin sa...

Grattis Jenny! Följt din blogg ett tag nu och gillar den skarpt! Liksom många andra :)
Och du, det är inte så tokigt att fylla år. Jag menar, åren går ju ändå, så då kan man lika bra passa på att fira det! Lycka till!

soulkatt sa...

Grattis grattis, kram och nojs.

!

Jenny sa...

Finaste Lisa: Åh, är helt inbokad hela helgen, tyvärr! Lovar att planera in dig nästa gång.


Carin: Tack snälla, kul att du gillart! Och, som Dr Phil brukar säga; att bli äldre är bättre än alternativet!

Soulis: Tack! Nu är det dags att skaffa man och barn och sånt. Antar jag.

soulkatt sa...

Nääää. det kommer sen. Man har du ju redan! ;)

Anonym sa...

Puss!


(förresten, har du inte druckit kaffe innan? jag börjar tycka det är god smak. trodde jag aldrig.)

Anonym sa...

Vi välkomnar dig tillbaka till vår fredlösa del av landet. Om du behöver låna falskleg är det bara att säga till!

Chris sa...

happy happy jenny! hoppas att bakfyllan har släppt nu. kram.

egoistiska egon sa...

GRATTIS fina du.

alex24.12 sa...

Grattis Jenny! Hoppas du hade en enormt rolig födelsedag!

Anonym sa...

Beklagar ;)
Hälsa skåneland.

trasselfia sa...

congrats,
bästa grattislåten;

http://www.box.net/public/eijgup02ud

It´s all about me sa...

FELICIDADES!! Q cumplas muchos más...

soulkatt sa...

Meeen. Kommer du aldrig hem o skriver nån gång?

Daniel Storey sa...

you can hold her eggs
but your basket has a hole
you can lie between her legs and go looking for
tell her you're searching for her soul
you can wait for ages
watch your compost turn to coal
time is contagious
everybody's getting old

öhhh, ha den äran!

Å sa...

Grattis idag på din födelsedag Jenny! Tänker på dig istället för på det andra. Tack!

Jenny sa...

Tacktacktack, alla snälla söta (och ni andra med)!

Å: Tänker på dig.