08 februari 2007

Den där om internetdejtingen

Det där med internetdejtning var nog inget för mig. Jag tror att jag närmade mig det hela med för stor skeptism och en för stor längtan till den där mexikanen i påsen. Bara min presentation borde ha skrämt iväg de flesta. Nu har jag gett upp och stängt av. De senaste dagarna gick det, bland annat, att läsa:

"Jag är en sån där know-it-all och en sån där know-nothing-at-all. En sån som skrattar åt dig när du ramlar men blir skitsur om du skrattar när jag ramlar. Jag är en sån där som tar största biten av kakan och slickar på den innan någon annan hinner protestera. Jag är klumpig och har precis tagit sönder min dator för tredje gången. En blomma i mitt fönster har dött, men jag har för dåligt samvete för att slänga den, plus att jag är tillräckligt optimistisk för att tro att den bara vilar. Antagligen kommer jag inte svara om du skriver, om du inte är skitsnygg, stavar också också och inte oxå, lyssnar på okej musik och är en sån där, som jag, som pratar skit om folk som går förbi och inte tror på evig kärlek."

Jag fick faktiskt med mig två pojkar därifrån. Hur nu det gick till, med det där jag skrev ovan. Nu ska jag bara bearbeta dem så att de helt plötsligt köpt en massa kläder till mig, utan att veta hur det gick till.

(Och ja, jag skriver förbannat mycket nu för tiden, men jag kan inte gåååå! Så kul är det liksom inte att läsa i "Bonniers spanska grammatik". Var ute och försökte gå innan idag och hann bara bort till typ Shell, eller Statoil, eller vad det nu är, sen halkade jag, låg i snön och grät lite över min fot. Den har gått från att göra pissont till att vara sladdrig. Ja, sen ramlade jag och nu är den sladdrig OCH gör ont.)

9 kommentarer:

It´s all about me sa...

jag har läst klart all spanska för resten av mitt liv, hehehe! Lär du dig nått vettigt?? :)

Anonym sa...

jag hade svarat utifrån det du skrev, jag kanske hade köpt ett klädesplagg men jag hade definitivt förstått hade jag blivit bearbetad. ;-)

Anonym sa...

Det där var ju bara charmigt!

Anonym sa...

anonymous: det är just det som är meningen, du blir bearbetad i detta nu och snart kommer du ha köpt kläder! ;-)

Jenny sa...

Annaluna: massor, eftersom jag kollar på tv istället! ;)

Anonym OCH Erik: Ojojoj, ni kommer aldrig se vad som hände. Och jag kommer ha massor av skor!

Anonym sa...

då skulle jag köpa dessa skor till dig:

http://homepage.mac.com/erikek/.Pictures/DSC04539.jpg

Daniel Storey sa...

Vad har du för storlek? Jag har ett par jäkligt fräna converse-kopior som är alldeles för små för mig.

Kom att tänka på dem när jag läste det här. Det inspirerade till personligt rekord i långa inlägg. Helt slut nu.

Jenny sa...

Erik: De passar skitbra bredvid mina silvriga

Storey: Jag tror att mina fötter är alldeles för små, har 37:or.

Och där gick bloggen över till att bli en tiggochfåblogg!

Mr K sa...

Ville bara säga att jag tyckte din presentation var helt fantastisk.
Hade jag sett den så hade jag svarat direkt.Och många med mig tror jag.Också.