06 juli 2011

Den där om att gråta med sin kompis Media

Jag ligger i soffan framför tv-programmet Kvartersdoktorn och tårarna rinner ner för mina kinder. Stolte mannen kommer in i rummet, går fram till fjärrkontrollen och byter kanal. Han tycker inte om att jag alltid ska kolla på saker som får mig att bli ledsen. Jag protesterar men det är ju så fiiiiiint, den gamle gubben är så himla ensam, det är därför han är sjuk! och Stolte mannen byter tillbaka muttrandes. Jag pekar mot rutan och hulkar titta nu! När den hemlösa killen får vinsten från ett par trisslotter av han den snälla doktorn.

Den senaste månaden har jag hunnit med att gråta till

Nyheterna tv-serien the killing kvartersdoktorn radion där de hade ett reportage om papperslösas rätt till vård filmen Blue Valentine (igen!) Katta Kvacks inlägg om väntan tv-serien So you think you can dance (igår) böckerna Att springa av Sveland Revolutionary road och Easter parade av Yates

och säkert en hel del jag glömt bort.

När jag är färdig hoppar jag upp ur soffan och ler mot Stolte mannen. Han fattar det inte. Att jag kan gå från hulktrasig till gladfis så snabbt. Jag rycker på axlarna – jag är klar nu! förklarar jag.

5 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Ah, The Killing - sjukt bra gråtpotential! Sjukt bra överlag faktiskt.

Jenny sa...

Men skojar du? Håller på att gråta mig till vätskebrist varje gång. Har du dett den danska versionen?

Sofia sa...

Bra med gråt. Musselstranden kan läggas till min gråtlista. Sjukt fin header också.

inte skyldig sa...

Gulli tjej. Jag gråter också till det mesta faktiskt.

Jojjo sa...

Haha men det är ju så BEFIRANDE att gråta till tv på nåt vis! SÄrskilt om det är en tv-serie så man kan skaka av sig det efteråt eftersom det ändå "inte är på riktigt".