23 juli 2011

Den där om att jag är fortsatt galen

Efter det här spenderade jag en hel dag på jobbet för att lösa det hela (utom mellan klockan elva och två, då det var stängt i telefon på grund av lunch).

Efter samtal tre kommer vi fram till att mitt gamla konto är spärrat och att jag inte ens kan komma till skolan, och inte min fullmaktshavare heller, för att skaffa nytt. Jag måste vända mig till institutionen. Som är stängd till efter att tentan varit. Jag måste vända mig till "Eva på filosofi" för att få anmäla mig till tentan och få litteraturlista. Eva på filosofi är tillbaka åttonde augusti.

Ungefär här tänker jag okej, jag klarar det. Jag tänker inte falla på målsnöret.

Jag ringer tillbaka till Mediecenter för att se om de kan kolla vilken litteratur jag bör läsa. Mediecenter ringer tillbaka efter två timmar med en lista som inte är uppdaterad sedan 2009. Jag ger upp och går till biblioteket för att hämta ut böckerna de hade på kursen 2009. Och börjar googla efter tentafrågor.

3 kommentarer:

Agnes sa...

Åh! Byråkrati! Sega dumma system! Men går det inte att hitta någon nuvarande elev? Typ skolan/kåren kontaktar en elev och frågar om det är ok att du kontaktar den...så att du kan få litteraturlista. Eller flashback, säga vad man vill om idioterna som huserar där, men en del av idioterna är inga idioter.

den rabiata orakade flat-feministen fanny sa...

Mmm. Skönt med lite Kafka i vardagen.

Jenny sa...

Kafka kan gärna få flytta härifrån igen.

Nu har jag varit ute på Stolte mannens föräldrars lantställe och hittat gamla tentor och anteckningar från kursen. Kände mig extremt duktig som sparat på det.