10 juli 2011

Den där om att köpra könsneutralt, kanske?

Jag är inne på olika gravidsidor på nätet och tittar på vad som kommer att hända i nästa vecka - vecka femton. I vecka femton ska man tydligen bli jävligt irriterad på kommentarer som:

Hejsan!

Jag gick in i vecka 15 i dag, syns dock inte så mkt men det känns hihi, varje gång jag frågar min son vart bebisen ligger så pekar han på sin egen mage.. väldigt gulligt :p

jag ska på ultraljud den 16 maj för att kolla min lilla krabat, ska även försöka få kollat kön så blir det lite billigare med kläder ok annat :D

och

japp då va man äntligen inne i vecka 15 (14+3)

missfallsrisken e borta :D har börjat k'nna lilla miraklet innom mig, inte så långt kvar till Ul va kul jag e osäker om jag ska fråga efter kön eller inte vill så gärna ha det som en överaskning,,, men jag vill ju åt andra sidan köpa kläder :D men jag tror inte jag ska fråga om det blir en flicka får hon ta på sig sin storebrors gamla klädder tills jag köpper nya till henne :D hihih va spännande . min mage syns värkligen man tror attt jag e i vecka 20 :D ehhee!

Alltså inte för att ta bort det roliga för er, men är ni inte alls oroliga för att era bebisar är sjuka? Är det inte viktigare att de mår bra än att de Gud förbjude skulle råka ha blå kläder om det skulle bli en tjej? Måste bita mig i fingrarna för att inte skapa en användare och härja runt.

Att ta reda på kön för att det blir billigare - jag känner att de närmaste månaderna/åren kommer bli en liten kamp för oss.

1 kommentar:

Maggan sa...

Ja, detta gör mig galen. Och det värsta är att inte bara okända knäppisar på Familjeliv utan även vissa av mina egna vänner och bekanta verkar helt omedvetna om allt vad genustänk heter. Jag försökte föra någon sorts (meningslös) kamp på barnens dagis för att få in i alla fall pyttelite arbete för en jämställd förskola, men trots att jag lade ner massa jobb så blev det ingen förändring där. :(