17 juli 2011

Den där om att jag tydligen bara vill göra trettiofem saker i mitt liv

Jag började göra en sån där lista på saker jag vill göra innan jag dör, men Gud vad tråkigt det var. Jag vill mest resa, så det blev bara trettiofem punkter.

Springa tjejmilen
Åka Vasaloppet
Besöka Kiruna
Besöka Arktis
Besöka Antarktis
Se en gepard i vilt tillstånd
Skriva en bok
Kunna spela trummor
Gå på en vulkan
Se norrsken
Besöka alla världsdelar
Besöka alla Europas huvudstäder
Åka till Ryssland
Läsa Dostojevskij
Skaffa barn som är friska och lyckliga
Dricka rysk champagne
Bo på landet
Äga två katter och några får
Äta skaldjursplatå (nu säger Stolte mannen att jag redan gjort det, jag trodde platå var en... platå, inte en tallrik)
Rida på en häst Argentina
Lära mig förstå danska
Uppleva att Sverige får sin första kvinnlig statsminister
Vara med om när Sverige vinner fotbolls-VM
Ha en sommar lika varm som -94 igen
Vara ledig en hel sommar
Vara chef
Bestiga Kebnekaise
Bila i mellanamerika
Besöka kinesiska muren
Besöka Teheran
Segla
Åka båt på Nilen
Lära mig jonglera
Kunna spruta eld
Lära mig dansa charleston

9 kommentarer:

Bondhustrun sa...

Åh, lite sjukt, helt out of the blue tänkte jag på en sån här lista i går. På vad jag verkligen verkligen vill ha gjort innan jag dör.
Kiruna var jag i tidigare i veckan, det var grymt. Gör det! Gör det NU!

Och jag älskar din nya header (eller den kanske inte är ny men jag läser ju nästan alltid i reader så jag har inte sett den).

Och på min lista står bland annat att avverka samtliga USA:S stater, att se en björn i vilt tillstånd och att skaffa en unge till innan jag blir alldeles för gammal.

Duktiga Tjejen sa...

Ser verkligen fram emot din bok! Den kommer du klara av galant. Kan jag, kan du. Hoppas att du skriver den snart, snart.

MW sa...

Åh, vilken härlig lista. Min skulle se helt annorlunda ut, eftersom jag inte är något fan av utlandsresor. Än. Det kanske kommer. Har du någon plan på hur du ska avverka allt?

inte skyldig sa...

Jag ser också fram emot boken.

den rabiata orakade flat-feministen fanny sa...

Jag tycker det var en helt okej lista. Man ska väl vara glad om man får hälften gjort, liksom.

Jenny sa...

Ni borde göra egna listor, de är roligare att läsa än skriva.

Anonym sa...

Några har jag gjort, andra kan jag bara instämma i... Vissa vill jag inte.
Och när man ska läsa sig att spruta eld så ska man inte stå tå en innergård på hösten för tjoff så har man sprutat tändvätska i pannan på sig själv och vips så luktar man illa och alla småhåren i pannan är borta och då jävlar är man blank liksom.

Linda sa...

Ser ut som om jag har namnet "Linda&damp;Ebba" vilket jag inte har. Skrev "Linda&Ebba" och så blev det sådär.
Nåväl, egen lista gjord. Inte lika lång, jag är äldre än du så jag har inte samma tid liksom.
Linda&Ebba

motvalls sa...

Egen lista, check!
http://devilwomen.blogspot.com/2011/08/bra-fragor.html