27 september 2010

Den där om att det bara är fem dagar kvar nu

Jag tänker väldigt mycket på vår resa just nu. Mycket mer än vad jag arbetar. Jag har varit på jobbe i en timme å tjugi minuter och jobbat kanske tjugi av tiden. Jag tänker att på vår resa ska jag orka sminka mig varje dag och ha fina kläder och orka fixa mitt hår. Jag tänker att jag ska ha sjalett även om vi inte åker tuff bil. Jag tänker att vi ska få många sovmornar och sena kvällar. Jag tänker Boston-Maine-NY-Philly-Washington (hej Barack, I love you!)-Södern-New Orleans-Florida. Jag tänker att jag kommer vara så lycklig, så lycklig.

Sen tänker jag på den åttonde november när jag kommer tillbaka till jobbe, om hur tråkigt det kommer vara. Sen slutar jag tänka på det och tänker på min sjalett igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips on ni ska till Maine ar att stanna till en natt i Ogunquit och bo pa 16 Beach Street. Kolla ocksa in affaren "Spoiled Rotten" som ligger i narheten.
Det finns ocksa ett antikaffars strak som stracker sej i mil efter mil, men det blir kanske svart att fa med i resvaskan.
Halsningar fran CT

Jenny sa...

ÄLSKAR TIPS! Tusen, tusen tack!

Haren sa...

Är så otroligt otroligt avundsjuk. Det låter helt perfekt. Var tvungen att köpa en Lonely Planet California häromdagen för att få låtsas att vi är på väg, någonstans alls.

Jenny sa...

Jag är lite avundsjuk på mig själv. Har såklart redan fem resor till inplanerade, i huvudet.