23 september 2010

Den där om världens bästa idé

Jag har kommit på en så smart idé att jag sitter här och myser av stolthet.

Det står
en väldig massa tomma stolar runt om i landet eftersom SD inte kan fylla dessa. I femtiotvå kommuner. Det är ganska många kommuner. Så nu tycker jag att vettiga människor måste ta tag i det här, gå med i Sverigedemokraterna och ta de där stolarna och föra en vettig människopolitik. I Lomma tillexempel, i mina gamla hemtrakter, det är fint, en fin strand. Flytta dit? Varför inte, gå med i Sverigedemokraterna och för vettig politik. Låt kvinnan jobba fast hon har barn. Satsa inte bara på pensionärerna (fast det finns ganska måna sådana i Lomma, men det gör inget – du har redan din stol). Tillåt papperslösa flyktingar. Låt dem få vård. Låta alla företag få behålla sina kollektivavtal. Okej att folk inte vill ta dig i hand de första månaderna, men sen kommer de att tina, när de märker att du vill införa mindre dagisgrupper och kulturutbyte.

Förstår ni? Vi kan bli Sverigedemokrater allesamman och göra så att detta parti helt plötsligt blir ett fint parti som gillar Dancing on my on bättre än Brown girl in the ring.

6 kommentarer:

Anonym sa...

men familjerna kanske tar en egen risk när de kommer hit som asylflyktingar? man kan väl inte beskylla sveriges grundlag för detta?

It´s all about me sa...

Sen blir man väl märkt för livet av de "riktiga" Sverigedemokraterna och måste ha livvakt. Hm...

Maruschka sa...

...men idén är strålande, kanske svår att genomföra, men strålande!...;o)

Anonym sa...

Förändra inifrån, jag gillar idén! Liksom få partiet att implodera av hur bra Sverige kan vara.

pop my heart. sa...

åh, fin idé! som en trojan!

Jenny sa...

Ano: Nu förstår jag inte riktigt hur du menar?

It's all: alltså, jag tycker vi kan se det på två sätt:
1.) ibland måste man offra lite, tänk om alla hade tänkt så där, då hade vi inte haft liberté, égalité, fraternité.
2.) i bästa fall kommer de inte märka något alls.

http://www.youtube.com/watch?v=xMKvdQ-WU_8&feature=player_embedded

Ni andra: om jag hittar femtio pers till hör jag av mig!