17 september 2010

Den där om min fredag

Jag lever i en bubbla hela dagen och förstår inte varför: har gått och lagt mig tidigt kvällen innan efter en vecka av vin och sena sparka klackarna i taket-vecka. Det är när jag måste läsa min chefs mail "mötet på måndag är flyttat till klockan nio" tre gånger för att förstå att jag måste ta tunnelbanan hem tidigare än arbetsdagens riktiga slut och planerade aw.

Landar i sängen och sover redan innan jag hinner ta av mig mina strumpbyxor. Min man pussar mig på kinden och åker ner till sina föräldrar på landet. Vaknar med dunk-dunk-dunkhuvudvärk och släpar mig ur sängen. Sitter i soffan i tjugo minuter innan jag orkar gå runt hörnet till sleven för att handla en cola light. Killen bakom kassan tittar mig i ögonen och frågar efter mitt nummer. Jag hinner blinka tre gånger innan jag förstår vad han säger. Ingen har gett mig oskamliga förslag sedan jag var på min egen möhippa i juli. Innan det var det blankt typ ett år eller så. Jag vinkar med ringfingret och går hemåt igen.

Inga kommentarer: