28 september 2010

Den där om vackert bloggat - ja, vem faen vet varför det ser så konstigt ut med mellanrum och skit.

Pris, pris, ge mig pris!



Reglerna för awarden är så här:


1. Kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du fått den.


2. Tacka och länka till den som nominerade dig.


3. Nominera sju andra bloggare och länka till dem.


4. Berätta sju intressanta saker om dig själv.


Den här har de flesta sett va? Fint! Då kör vi.


Tusen, miljoner tack till Just Another Fucking Blog som följt mig helvetiskt länge utan att berätta det för mig!


Sju andra bloggar alltså. Jisses. Man kan ju göra så att man tar de man gillar mest, de som inte fått något pris, som man läser och gillar eller så tar man bloggar(e) som typ blivit ens vänner. Eller så typ skiter man i det och blandar friskt.


Ett.) Haren. För att hon skriver om tjärlek så fint att det gör ont i en, för att hon är fantastisk fin och snygg och för att hon har en trollunge och en riktig vardag.

Två.)
Bitter och cynisk. För att hon äntligen blivit med onge och för att hon typ är som jag tänker att jag är.

Tre.)
Another CyborgManifesto. För att hon är smartast i stan.

Fyra.)
Anydaynow. För att hon är så himla fin där borta, på andra sidan jorn.

Fem.)
Här stod tidigare en av mina bästisar, men hon ville inte ha uppmärksamhet, så då åkte hon bort igen. Hon är fortfarande världsbäst!


Sex.) Säg ifrån om jag har sagt det här förut. För att hon är minst lika smart som den som var smartast i stan.

Sju.)
När du inte orkar ringa en vän. För att hon verkar ha ett så mysigt och harmoniskt liv.
Sen lista. Jag älskar lista! Skrev för något år sedan en lista som skulle bli hunra saker om mig, men som blev en mindre lista om alkoholism. Så, sju saker om mig:

Ett.) Min mamma gav mig ungefär det jag ville ha när jag var liten och lite större än liten. Ja, och lite senare också. Man skulle kunna säga att jag var bortskämd.

Två.) Jag var inte så omtyckt av vissa i min klass på gymnasiet som inte gillade att jag kom med nya kläder varje månad. Jag förstod och förstår dem.

Tre.) Jag vågade inte gå med mina nya örhängen i min gymnasieskola. De var speciellt försäkrade för att de var dyra (jag hör hur det låter – cry me a river!).

Fyra.) Dock var det en riktig djävla smäll att gå från högstadiet till gymnasiet. På högstadiet fick alla medel- och överklassbarn nya kläder på helgen. På gymnasiet flyttades vi till en ny skola, ny stad och klass hade plötsligt betydelse, alla bodde inte längre i villa.

Fem.) En i min gymnasieklass, till exempel, hon flyttade hemifrån, granne med sin mamma, när hon var sjutton, för hennes mamma hade inte råd att försörja henne längre. Det hade dock socialtjänsten. Hemma hos Maria var det kul att festa.

Sex.) I min högstadieskola flyttade också en tjej hemifrån. Ut till det där andra huset, på sina föräldrars gård. Det med egen trädgårdsmästare. Hemma hos Lisette var det kul att festa.

Sju.) Jag tror inte det var förrän typ nu jag fattat att det var sådan här skillnad. Att i högstadiet blev man runtkörd i Rover och i gymnasiet körde folk runt i Volvo. I högstadiet åkte man utomlands två gånger om året. I gymnasiet cyklade man ner till den lokala stranden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag fick en dubblering av läsare idag. ;) Men ta gärna bort mig, jag håller mig till min lilla skara än så länge. Pussen.

Anonym sa...

Haha, jag fick en dubblering av läsare idag. ;) Men ta gärna bort mig, jag håller mig till min lilla skara än så länge. Pussen.

Johanna sa...

Men vilket beröm! Tack!

anydaynow sa...

åh, fina du! tack!