02 maj 2011

Den där om att jag aldrig var i trotsåldern som fyraåring, alla mina dåliga år samlades till min tonår

När jag var hemma hos mina föräldrar i påsk så berättade min mamma att hon brukade gå in på mitt rum när jag var tonåring, leta upp min sprit och fylla ut flaskan med vatten. Utan att berätta för någon. Hon skämdes för mycket över att hon helt enkelt inte tog spriten för mig och hon vågade inte ha diskussionen med femtonårsjenny som var ett vilddjur. Så hon fyllde ut med vatten för att jag inte skulle bli så full.

Grejen är den att jag gjorde som alla andra femtonåringar: snodde sprit av mina föräldrar och fyllde sen på med vatten i deras flaskor. Så från att pappa köpte hem en whiskeyflaska till att den hamnade som spya utanför diskot jag gick på var den utspädd med vatten först av mig, sen av mamma.

Även: Haha

6 kommentarer:

Linn sa...

hahaha! Det var det roligaste jag har läst.

Underlandet sa...

Shit vad svart att vara mamma, tänker jag.

Jenny sa...

Både svart och svårt, tänker jag. Men kul i efterhand.

CINDERALLEY sa...

Haller med Linn, sjukt roligt!

Lisa sa...

Lisa Offenbartl likes this <3

motvalls sa...

Ojojoj. Vilket under att du blev full alls... :-)

Å stackars mamman på nåt vis...