13 maj 2011

Den där om Fimpen den andra

Jag ber honom köpa ett graviditetstest, så ses vi hemma! men blir så nyfiken att jag går ner till Apoteket på rasten. Jag minns våra tidigare misslyckande att läsa av stickor och köper ett som är elektroniskt för en tia mer, eller så. Jag är gravid. Och jag minns en av gångerna vi hade sex när han kom och skrattade åt mig när jag sa att nu blev vi gravida! och jag fnissar där på toan, för jag vet att det var den gången. Jag mms:ar och stoppar ner testet i väskan. Hemma möts vi i köket i jippie vi är gravida-kram och han stoppar sin näsa i min axel och mumlar att han hade velat vara med. Så klart skulle han velat vara med. Jag visste ju det och blir lite besviken på mig själv att jag inte tänkte. Nu börjar en period där han kommer vara utanför, för den här gången ska Fimpen stanna. Det måste den.

Inga kommentarer: