01 maj 2011

Den där om hur säsongen tog slut redan första matchen

Min man har skaffat sig ett fotbollslag. Ett fotbollslag med karlar som aldrig förut tränat (de flesta av dem) och karlar som hellre dricker öl än spelar boll (de flesta av dem). De hade sin första match i onsdags, då hade de tränat tre gånger totalt och druckit öl tillsammans dubbla gånger tre. Alltså sex gånger.

En kunde inte vara med för han hade spelning på Debban Medis. En kunde inte vara med för han hade brutit ett revben på senaste träning. En kunde inte vara med för han hade hälsporre. En blev utvisad för att han svor åt domaren. En kunde inte vara med för helt plötsligt slutade han svara i telefon (fast han svarade dagen efter igen, när det var dags för att dricka öl igen). Kvar var en tapper skara. De förlorade med sex - ett.

Min man var målvakt. När han släppte in det första målet blev han så sur att han slog näven i grusen. Då kunde han inte spela längre, för näven blev svullen och gjorde ont. Han stod vid sidan av planen och såg de andra lida hemskt underlag.

Den där näven alltså. I går tvingade jag med honom till akuten, för då hade den blivit svart. Den var bruten på två ställen och lillfingret hade läkt fel, så de fick dra av honom lillfingret och lägga det rätt. Sjuksköterskan svimmade och nu har jag en man med gips.

8 kommentarer:

bubbelbubbel sa...

Herregud! Var det så illa? Stackars mannen. Hälsa!

egoistiska egon sa...

Men AJ!

Jenny sa...

Ja, jag vet, var tvungen att gå ut ur rummet när de skulle dra allt rätt.

MissParker sa...

Förlåt, men jag skattade lite granna.
Fullvuxna karlar (tänkte skriva gubbar, men det kan ju misstolkas) bör inte spela fotboll, dom skadar sig något så kopiöst! (har flera manliga kollegor som börjat spela "igen" och oj vad det gås på kryckor och bärs bandage...

Men FY vilken läskig skada!

Jenny sa...

Amen jag vet! Enligt akuten är korpen väldigt olycksdrabbat.

Haren sa...

Mäh, stackars Stolte mannen.

Linda R sa...

Ja fy helvete! Det där hade jag också svimmat av! /en annan sjuksköterska

Andreas sa...

Det går bra nu!