01 maj 2011

Den där om nitton år

Knivtid undrar vem vi var som nitton:

När jag var nitton bodde jag i London, pluggade kurser från Cambridge, var au-pair och festade varje kväll.

Lyssnade jag på: jag minns inte riktigt. Tror att det var mycket svensk hip hop och gammal soul.

Mitt favoritradioprogram var: lyssnade inte på radio alls.

Jag gick upp varje morgon klockan: en kvart innan mina au pairbarn skulle iväg till dagis och skola.

Och klädde mig i: i mycket fransar, körde stora shoppingraider eftersom jag fick extremt bra betalt. Var ute nästan varje helg och köpte allt jag kom över, vilket ledde till sextio kilos övervikt i bagage när jag skulle hem till Sverige efter ett år.

Till frukost åt jag: ingenting.

Till skolan åkte jag: en gång i veckan.

Mina favoritämnen var: läste engelsk konst och historia. Inget av dem älskade jag helhjärtat.

Mina värsta ämnen var: konsten. Jag tyckte det var skittrist.

Mina bästisar hette: Petra. Henne skrev jag brev till varje dag.

Jag var kär i: ingen.

Efter skolan: hämtade jag barn på dagis och skola. Hade en ständig barnhand i min.

Vi åt: hämtmat eftersom mamman i familjen aldrig lagade mat.

Mina favorit Tv-program var: inga.

Jag längtade efter: Sverige.

Mest av allt mådde jag: förbaskat bra.

4 kommentarer:

Underlandet sa...

Gillar! Får man låna listan?

Jenny sa...

Bara kör!

Atatar sa...

Åh, jag snor den också!

* sa...

NÄ, nu IGEN.


*Fnitter*

kram på dig.