15 februari 2006

Den där om att vinna på lotto

M:s syster ska ha barn.
Och jippie!
Men samtidigt... det skulle ju vara vi.
Efter en massa "mamma, gissa vad?"
"Är du med barn?/förlovad?/gift?"
"Eh, nej, jag vann fem kronor på lotto"-samtal till både hans och min mamma, så känns det så tomt.
Så känns det konstigt att vi inte kommer ha det där samtalet. Samtalet där två blivande föräldaraparögon lyser. Grepar varandras händer. Börjar med "Jooo... vi har något att berätta!" Och två lysande blivande far- och morföräldrarparögon.

Jag behöver aldrig vara rädd för att små barnhänder kommer stickas in i hans pappas öppna spis. Hans mammas sambo kommer inte lyfta upp min son och slänga honom upp i luften.

Och jag får aldrig se hans ögon lysa när jag berättar att jag är gravid.

Jag blir 26 om fyra dagar.
Jag blir 30 om fyra år och fyra dagar.
När jag blir 30 så är chansen större med skit.

Och allt det här har ni hört tidigare.

Inga kommentarer: