09 februari 2006

Den där om när jag var tretton

Jag var bara tretton när jag insåg vilken effekt jag hade på pojkar.
På män.
Mina höftrörelser.
Mina blickar.
Min rumpas rundning.
De blommande brösten.
Jag tog.
Och jag tog.
Och jag tog.
Och jag log.
Jag dansade.
Jag virvlade.
Jag tyckte att pojkar och män var lätta.

När jag var femton förstörde jag mitt första äktenskap.
Och jag hävdar fortfarande att det var hans fel.
Det var han val.
Hans dumhet.
Hade jag varit i ett äktenskap eller en relation så hade det varit mitt fel.
Mitt val.
Min dumhet.

Han var tjugoåtta.
Jag förklarade för honom att jag var farlig.
Att han inte kunde lita på mig.
Han log och sa att jag inte var farlig.
Jag var liten.
Jag var liten, dum och söt.
Jag tänkte "skyll dig själv!"
Och virvlade runt honom
Utmanade honom
Tryckte upp honom mot väggen
Och vände mig om och gick.

Han lovade
Jag sket i löften
Han bad
Jag slog honom blå i sinnet
Han gick
Jag vände mig mot honom
Han kom tillbaka.

Jag och lilla Bekräftelsemonstret dansade i takt på den tiden
Vi fick vad vi ville
Vi tog vad vi ville
Vi kunde gapa stort.

Jag och Bekräftelsemonstret virvlade runt honom och gjorde honom blind
Han lämnade sin fru
För en Lolita och ett monster
Han blev utslängd i snön
Bekräftelsemonstret skrek i högan sky
Bekräftelsemonstret skrattade och slog sig för knäna.

Han bad
Jag slog honom
Han grät
Jag vände mig om och gick

Jag gick
Och sa att jag hade varnat honom
Och ingen kallar mig dum.

Inga kommentarer: