03 februari 2006

Den där om lilla djuret

Jag minns inte ens vad vi bråkade om.

Men jag slog till henne så att hon tappade sina glasögon
Utan sina glasögon så blev hon handikappad
Förminskad
Och jag undrar hur det kändes
Vill inte veta
Inte tänka på det

Hon skrek så högt hon kunde
"Tooooooommmmmmmyyyyyyyy!"
Och han måste ha hört på skriket att det var väldigt viktigt att han kom
Genast
Och jag minns hur han kom springande
Och höll fast mig
Starkare än henne
Och i mitt huvud fanns bara tanken på flykt
Och i mitt ansikte en jagad blick

Jag bet honom i magen
Jag bet honom i magen
Jag bet honom i magen

Han släppte och jag sprang ner till mitt privata
Min kula
Som ett jagat djur

Och hon grät
Och han var arg
Så djävla arg
Och han hade ett bitmärke på magen

Men ändå
Ändå kom han ner
Och klappade mig över håret
Alldeles tyst
Och sa att jag inte skulle vara så arg
Eller rädd
För han visste
Att det är så man mår
När man bara är fjorton år.

Inga kommentarer: