20 februari 2006

Den där om en sån där tråkig lista

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?
Nej tack. Fick erbjudande om det när jag var runt 21, men nej tack.

Vilken årstid tycker du bäst om?
Sommaren. Regnfri, tack.

Brukar du sjunga i duschen?
Nej, jag brukar sjunga när jag lagar mat.

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
Ingen? Måste jag svara en? Fotboll?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej.

Vad är viktigast för dig?
Kärlek och bekräftelse. Måste nog jobba på det där med bekräftelse, tror jag.

Laddar du hem musik och film från internet?
Om jag hade kunnat hade jag gjort det.

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Le? Sen skulle jag nog skrattat lite förtjust och ringt till min mamma. En miljon är faktiskt inte särskilt mycket. Men okej, jag hade väl betalat av alla mina hemska lån.

Vad är det bästa med julafton?
Stämningen och min stressade mamma.

Tänker du mycket på ditt utseende?
Det beror på vad som räknas som mycket.

Vad får dig att slappna av?
Att sova.

Tänker du ofta på sex?
Det beror på vad som räknas som ofta. Men okej, det gör jag.

Är du skyldig någon pengar?
CSN.

Är du mörkrädd?
Som fan.

Vilken färg är snyggast?
Röd.

Tycker du matte är svårt?
Ja.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Verkligen inte. Att rädda världen är viktigt. Märkeskläder not so much.

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling?
130 miljoner. Gärna mer. Jag är inte så petig. Men vinna är kul.

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
Runt ett, om jag är bakis. Får man skriva så sent?

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska?
Datorn. Dagboken. Mamma. Gubbar på tv:n.

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Nej.

Har du piercing?
Piercing som i hål: öron och navel.

Bråkar du och dina syskon ofta?
Mindre och mindre.

Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
Jag själv. Konstigt om huvudrollen i mitt liv skulle vara någon annan än jag själv.

Läser du ofta böcker?
Kurslitteratur: varje dag. Annat: varje dag.

Vad föredrar du för sorts filmer?
Tydligen sådana man gråter av.

Vad slösar du mest pengar på?
Resor.

Vill du gifta dig?
Ja, tack.

Vill du ha barn?
Ja, tack.

Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för?
Jag har ingen tv just nu.

Vilka länder har du varit i?
Sverige, Danmark, Norge, Tyskland, Finland, Frankrike, Spanien, Schweiz, Belgien, Österrike, Italien, Tjeckien, Polen, Ungern, Kroatien, Bulgarien, Grekland, Estland, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Turkiet, Israel, Thailand, Gambia, Kenya, Senegal, Malawi och Mozambique.

Vilka husdjur har du haft innan?
Skuttis, Charlie, Happy, Missan, Lillan, Lena, Juliet, Romeo och en väldans massa fiskar.

Solar du ofta?
Inte så mycket sol ute, så nej.

Är du bra på att laga mat?
Självklart.

Var badar du helst?
Havet.

Vad dricker du för alkohol?
Slutade dricka alkoholalkohol för cirka två år sedan.

Vad använder du för droger?
Kärlek.

Vilka djur är du mest rädd för?
Män.

Vad tycker du om monarkin?
Jag och P är nog de enda i Sverige som är under 80 år som gillar kungafamiljen.

Vilka språk kan du?
Jag borde kunna svenska, engelska, spanska och arabiska.

Har du någon gång skadat dig allvarligt?
Allvarligt som i nära döden: nej. Har dock haft en ryggkota som hoppat av. Det gjorde ont.

Vilken kändis är hetast?
Hetast som i snyggast: Mads Mikkelsen.


Gillar du att dansa?
Gör inte alla det? Utom han den där... Brandon i Beverly Hills.

Vad har du för klädstil?
Normal?

Är du flygrädd?
Bara i starten, efter att ha sett ett dumt djävla program med hon den där tjejen från Arkiv X, om flygplansolyckor.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
Kanonidé.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten.

Vilken är din favoritglass?
Den jag åt år 2000, på Sardinien.

Tror du på ett liv efter döden?
Jag har inte bestämt mig än.

Vilket kaffe sörplar du helst?
Det som smakar te? Har aldrig druckit kaffe.

Vilket mobilmärke föredrar du?
Jag tror inte att jag föredrar något alls faktiskt.

Vill du gå ner i vikt?
Jag vill ha mer muskler.

Vad har du för personlighet?
Men jisses, ska man svara på den frågan med ett ord? Eller en mening?

Har du varit deprimerad?
Har inte fått det på papper, men det fanns en tid då jag låg hemma och sov/grät/sov i ungefär ett halvår. Antar att det var något sådant.

Tycker du om sushi?
Ja. Jag tycker speciellt om att äta Sushi med söta Linda. Jag tror att vi har ätit sushi varje gång vi träffats utom en gång (?).

Tror du på livslång kärlek?
Vad är annars meningen med allt?

Vad äter du helst när du ser på film?
Inget alls.

Lever dina föräldrar tillsammans?
Ja.

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
Nej, ingen jag kan komma på. Jag hade gärna velat börja rida igen, men ingen kampsport.

Har du tandläkarskräck?
Jag är lite rädd för min förra tandläkare Lars, men inte i allmänhet, nej.

Har du någongång haft självmordstankar?
Jag har varit 14 år.

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Måste jag välja så blir det kväll. Oftast är jag inget av det, utan sover förbannat mycket.

Vilken hårfärg har du naturellt?
Mörkbrunt.

Biter du på naglarna?
Ibland. Ungefär en vecka innan mensen biter jag ner alla naglar. Vet inte varför.

Är du beroende av något?
Av mycket.

Vilka internetsidor besöker du varje dag?
Många olika, bland annat min mail och dn.se.

Hur ofta motionerar du?
Väldigt olika. Allt från 2-8 gånger/vecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så lämpligt! Just när jag är som mest småsjuk och uttråkad. Jag snor den. Fast bara frågorna, inte svaren.

Anonym sa...

inte sant! jag älskar kunga familjen..sitter som klistrad framför tv varje begravning, dop, bröllop..nobelfest.....mm

Anonym sa...

Psst, vilken dokusåpa var det? ;-)

Anonym sa...

Näej, nu är det nog dags att skriva ett nytt inlägg här va. alternativt planera lördag och söndag in i minsta detalj.