01 oktober 2011

Den där om en lördag med Lillebror

Stolte mannen drog i väg tidigt, tidigt på workshop eller teambuilding, eller om det var både ock, med sitt jobb och lämnade mig ensam med en bakfull Lillebror. Planen var att vi skulle måla om vårt kök, och tidigare i veckan hade Stolte mannen lovat att han köpt allt som behövdes till målning. Det hade han inte.


Här har jag varit uppe i ungefär tre timmar, Lillebror har precis gått upp, stekt bacon, druckit kaffe, börjat tejpa taket och vi upptäcker att det inte finns tillräckligt med tejp. Eller några rollers.


Jag drar ett gravidkort och får hjälp med att ta på mig mina strumpor.


Vi går ut för att köpa det Stolte mannen skulle köpa och Lillebrors gylf går sönder. Han har randiga kalsonger. Jag skrattar så det gör ont i magen.


Under tiden jag skrattar så det gör ont i magen åker en av mina byxknappar av. Jag skrattar ännu mer och måste lägga mig lite på marken. Jag har vita trosor.


Lillebror vill titta på skjortor och jag går efter och känner mig som en sextiofyraårig man som följer efter sin hustru. Sätter mig ner så fort jag hittar en stol. Vi går hem och måste pausa på vägen för att jag inte ska gå sönder i små molekyler.



Vi kommer hem och jag säger oj, jag måste gravidkissa! Lillebror hinner först. Han långbajsar och jag står och hoppar utanför.

Sen målar vi kök, äter pestopasta och lyssnar på musik. Lördag med Lillebror, mer spännande än man skulle kunna tro.

7 kommentarer:

REGNSJUK. sa...

Åh, jag blev alldeles lycklig av det här inlägget. Så himla familjärt och fint! Jag skulle också vilja ha en inneboende lillebror ibland...

Linda sa...

Jag dör av skratt! Underbara du.

Johanna sa...

Men å vad härligt, blev också så glad av detta!

Vi har förresten också målat om idag, men det var inte sådär charmigt direkt. Ganska kul, men absolut inte skratta så man får ont i magen-kul.

Lill-Token sa...

Åh, lät som en sån mysig dag!

Jenny sa...

När jag hade skrivit det här blev vi skitirriterade på varandra. Tur att jag hann skriva innan, så allt verkade bara mys!

pharmacy sa...

Jag har läst denna blogg och att vara ärlig, jag gillar det eftersom det har att många åsikter om allt jag useally läsa.

pharmacy reviews sa...

Dessa bilder påminde mig om en gång du går runt på stan med mina byxor öppen Siper ..