21 oktober 2011

Den där om resplaner

Jag har ungefär fem planerade resor i mitt huvud just nu. Saker jag vill se, ställen jag vill åka till. I sommar har vi bestämt att åka på Fimpensemester. Eller kanske snarare semester och Fimpen får hänga med (om inte ungen visar sig ha kolik och vara skitjobbig). Vi började light och funderade på att hyra hus i Italien, sen gick light och blev big och flygresor runt hela jorden, tills vi insåg att det är regnperioder och skit i hela världen när vi tänkt åka, plus att Argentina, som vi pratat om i flera år nog blir för dyrt och behöver ett års till sparande, så nu är vi tillbaka till Italien med en twist.

Twisten består i att flyga ner till Frankrike, jag hejar på Toulouse, för jag tycker att det låter så kul i munnen, och sen bila genom några länder tills vi hamnar på Sicilien.

Men. Den här planen kommer att ändras hundra gånger om innan vi når sommaren. plus att... Italien? Gud vad tråkigt. Vi som skulle till Argentina.

7 kommentarer:

motvalls sa...

När ni nästa sommar har bestämt er å undrar vad ni ska packa ner, hör av dig så kan du få min kategorisorterade babypacklista! :-)

Gillar bebisen att åka bil kommer det bli helt perfekt. Edith gillar inte bil jättemycket. Vi tänkte oss Rom-Palermo. Slutade med Kalabrien-Västra Sicilien nu i september. Tåg halva vägen å bil sen en vecka på slutet. Så jag har massa bra barnvänliga tips i de krokarna också.

Å ja, det känns så jäkla mesigt med Italien när man är van vid äventyr. Jag vet. Jag ville liksom till Indien. Å jag obsessade om att Italien är ett feelgoodland å såna är trista. Men mina kompisar sa att jag skulle tänka på Berlusconi å då känns det mer som en diktatur...

Miss Baglady sa...

ameh, jag har också tänkt Argentina. Är det bara pengafråga eller tänker ni att fimpen också är för liten? för ååh vad argentina är bra. vill åka dit igen.

tycker ni ska åka dit också. vill ha reserapport.

Jenny sa...

Motvalls: Jisses, ja, allt det där får vi ju se när Fimpen kommer, det kanske blir världens kolikbarn. Men flera år utan att resa? Det blir svårt.

Miss B: Nä, det är enbart pengarna som styr. Vill inte vara i Argentina och känna att vi måste snåla. Tänker att det är bättre att resa dit med ett barn man kan bära, innan det bli gåbarn.

motvalls sa...

Nej självklart inte låta bli att resa, helt otänkbart för mig i alla fall. Ungen ska ju lära sig uppföra sig på resa också, ju förr desto bättre! Å det är ju kul att resa med en liten människa som upptäcker världen. Dessutom charmar vita svenska ungar sig fram var än man åker...

Men just för att jag gillar så mkt att resa har jag tänkt om lite å tänker att vissa resor ska jag nog inte göra med liten bebis. De får vänta (inte minst för att man blir fattig av föräldrapenning...) eller också så a) gör vi dem när vi har barnvakt eller b) åker vi var å en med kompisar. Vi har delvis olika smak vad gäller resmål så det blir nog en win win för alla inblandade i det här teamet...

ankan sa...

vita svenska ungar...?? o_o

motvalls sa...

Sorry ankan, om jag uttryckte mig klumpigt. Så här menar jag i alla fall: http://devilwomen.blogspot.com/2011/10/pa-forekommen-anledning.html

safe meds sa...

Hanks så mycket för du tog dig tid att dela med ditt inlägg, detta inlägg har framkallat mest respons.
Tack för att du dela med us.there många personen som söker om att de nu kommer att hitta tillräckligt med resurser av din post.I skulle vilja gå med din blogg i alla fall så fortsätt gärna att dela med oss