13 oktober 2011

Den där om baluns

Den 25 september förra året ordnade Inte Skyldig och jag en liten bloggala i min ännu mindre lägenhet på Bondegatan. Folk dansade och skrek i köket och det var himla trevligt, så i år gör vi om det. Det som inte slog mig när vi började planera (ungefär den 26 september 2010) var att jag skulle vara gravid, ha högt blodtryck och ett hängande hot över mig att bli sjukskriven.

Nu är jag inte en sån som är sådär, plus att jag älskar att ha fest, så det här året slår vi på stora trumman. En jättestor trumma. Folk har bloggat om frisörbesök, om shots och smink. Inte skyldig och jag har smidigt plan efter plan och fixat och donat. Lillebror har fått långa listor med saker som ska fixas. Jag har oroat mig över hur folk ska gilla mitt ovårdade hem. Jag har vaknat på natten och huvudskrikit jag har glömt att bjuda... (Du är fortfarande inte bjuden. Förlåt.) Men nu är det här. The day after tomorrow.

Fy fan, vad kul vi ska ha, mina vänner. För efter lördag är jag säker på att vi är det. Vänner.

Jag avslutar det här inlägget med en helt random video, en låt som jag spelade för Inte Skyldig och Egon förra helgen, när vi gick tillbaka från sjön till vårt hus. För att det är en bra låt.


12 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Jippie, det ska bli så KUL! Hoppas du kan släppa lite stress. Säg till om jag kan göra ngt.

Sofy sa...

Så det är hos DIG den där galan är - som jag undrat. Hoppas ni får superkul!

Emma Esteban sa...

Jag lovar att dansa och skrika i köket på denna gala också. Det behöver du icke stressa över. SES SNART!

Mirijam sa...

Wiiii, PEPPEN! Jag ska också dansa och skrika! Jag kommer upp imorgon förmiddag, hojta till om du behöver hjälp med nåt!

anydaynow sa...

Hoppas ni får det helt fantastiskt & dansskriker tills ni blir hesa! Hoppas även att detta fortsätter som en årlig företeelse och att jag kanske, kanske kan vara med om nåt år eller två.

Johanna sa...

ÅH, det ska bli så himla himla kul!! Är redan i sthlm, kom idag, och redan peppad givetvis. Farao vad skoj!

Fick dock inte med min inbjudan så vore supergulligt och du orkar maila mig detaljerna igen (fillåt). Har mailat dig om det.

Ses på lördag!

SARA sa...

Åh! Älskar när peppen kommer över en såhär! Har slitit ihjäl mig med denna flytt som liksom aldrig tar slut, och uppgivengråtit på kvällarna över allt som behöver göras men som inte hinns med. Men fest är alltid fest, och herre min je vad den kommer välbehövligt!

It's all gonna be fine sa...

Det är en helt fantastisk låt.

Och lördagspeppen! Enorm!

emster sa...

HURRA!!!

Sofia sa...

Pepp!

Elin sa...

Åhh jag är så ledsen att jag missar. Ha en helt fantastisk kväll!

It's all gonna be fine sa...

Ditt ovårdade hem? Du har ett jättefint hem! Tack för en himla fin kväll.