01 oktober 2011

Den där om en av de saker jag är mest rädd för just nu

Stolte mannen är tveksam i rösten, där vi ligger i soffan. Han har hatten på trilla av-kant, fumlar i rösten och har ett vinglas i handen och tre innanför t-shirten när han du... jag vet inte hur jag ska säga det...

och hjärtat känns tickticktick, fast utan bom! för så blir det varje gång någon rösttvekar och använder de där orden.

Men han röstfumlar mer för att han vet att det är känsligt, som att gå på okokt ägg, inte för att hemskhet ska komma. Han undrar när jag egentligen ska skriva min bok. Och jag säger att jag inte ska skriva någon bok. Och han tillbakasvarar att vi båda vet att jag kommer att skriva den där boken, att jag inte kommer sitta som nittiosju ångerfull dödsfull snart dö och säga typsikt att jag inte skrev den där boken.

För Elin väckte något i mig. Hon gav mig hopp. Och samtidigt som jag inte vill jämföra mig med henne och ba kan hon måst de va lätt! så...

16 kommentarer:

Linn sa...

Åh Jenny! Bara gör't! Snälla söta rara gulliga du? Och du kommer klara det galant! Klart det kommer vara jobbigt, men du är bra på att tackla jobbigt. Och du, jag längtar redan efter att få läsa den. Trots att den inte ens är skriven.

bubbelbubbel sa...

Jag kan korrläsa.

Och jag tycker du ska göra det. Puss.

Jenny sa...

Ja, okej. Men... okej. Men... okej. Jag gör det nu, okej? Bara öppnar ett worddokument och bara... börjar?

egoistiska egon sa...

Ja, bara börja.

Colombialiv sa...

Precis så, bara börja.

Oscar sa...

Bra man du verkar ha där

Anonym sa...

Klart du ska skriva en bok! När du är klar kan du väl ge mig en liten vink, så tipsar jag min förläggare om dig.
(Hahaha. Känns fortfarande som att jag ljuger när jag säger "min förläggare".)

prinsessan sa...

Jaaaaa! Såklart du ska skriva en bok!

anydaynow sa...

Gör't! Men spara den för sjutton inte bara på ett ynkligt litet usb-minne denna gång, kör på trippla säkerhetskopior, minst.

Elin sa...

Glad att jag väckt hopp. Och bara gör det. Gör det för att det är lustfyllt och härligt att gå in i en värld som du skapar helt själv, där det ibland går så bra att du glömmer allting annat runt omkring dig för allt är världen som du skapat. Gör det även de dagar då du sliter ditt hår och känner dig hopplöst usel och allt blir fel. Gör det för att både du och Stolte Mannen vet att du inte kan hålla dig ifrån det. Du måste skriva och du älskar det och sedan sitter du där med Boken och tänker att ja, bannemej jag fixade det.

Jenny sa...

Ni är underbaraunderbaraunderbara!

Chatrin Loov sa...

Jag skulle köpa den första dagen den kom ut!

Magpie sa...

ja, bara gör det - och tala sen om hur! Lycka till!

när det börjar sa...

Ja! Boken!

Haren sa...

Jag säger som alla andra: bara gört! Om någon kan så är det du. Ja. Ja.

nippertippa sa...

jaaaaa, bara gör det! jag skulle vara bland dem första att köpa.