02 oktober 2011

Den där om hundra dagar och nätter

Du, Stolte mannen, kan inte du komma hit? ropar jag från badrummet. Han kommer. Jag viskar i hans öra, inte pinsamviskar utan mer fnitterviskar. Jag ser inte längre min mutta, precis som min mamma förutspådde. Stolte mannen får ansa. Står med min sysax, som är den skarpaste vi har i hushållet och jag piper klipp inte av mig blygdläpparna! han säger såklartinte med många utropstecken och rycker istället tag med saxen så jag tjuter.

Idag är det etthundra dagar till fredagen den trettonde. Dagen då Fimpen har sagt att den ska komma.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Hahaha, skrattar högt. Som sagt, det verkar högst intressant att vara gravid! Hundra dagar, det är ju ingenting!

MW sa...

Det är himla roligt att jämföra mot dig eftersom jag bara ligger en vecka före. För min del ser jag allt fortfarande. Trots att jag är uppe i +10 kilo känner jag mig inte otymplig eller svullen heller. Känner lite att jag kommer att straffas med en svinjobbig förlossning detta, för att jämna ut liksom.

Jenny sa...

Jag har inte gått upp mycket alls. Kräkte ner mig en massa kilo i början och nu vet jag inte riktigt var magen kommer från, för det märks inte på kilona i alla fall.

Jag kommer få en jobbig förlossning oavsett. Tror inte på lätta. De kan väl inte finnas?

Att vara någons fru sa...

Åh gud att du vågar! Jag gick ut med en allmän varning om det där med ansning och nagelsax. Själv klippte jag bort en ganska rejäl chunk av något jag är ganska säker på borde vara kvar.

Susie sa...

Vilken fin relation ni har :)

Det här låter nog lite sjukt, men jag drömde om dig förra natten! I drömmen mötte jag dig på någonslags restaurang där du åt middag med en massa mysiga vänner, och jag fick sätta mig ner med er (fast jag hade bara en ostfralla medan ni delade på all mat). Jag skämdes för att jag inte var lika cool som ni, men oj så jag önskade att jag var en i gemenskapen. Och så glömde jag gratta dig för den kommande bebisen.
Man skulle nog kunna tolka detta på många sätt, men jag nöjer mig med att säga att ja, jag tycker att du är cool, och jag är lite avundsjuk men missunnar det dig absolut inte. Du är min idol! :)

Och grattis till den lilla människan i din mage!

Jenny sa...

Att vara någons fru: Det var faktiskt på gränsen. Men det kändes... väldigt buskigt där nere och vi har ingen lämplig spegel i lägenheten.

Susie: Oj... men Gud, tack, det här är nog den finaste kommentaren jag någonsin fått! Hade du kommit och velat hänga så hade du givetvis fått dela på maten du med! Du gjorde min dag, min vecka!