18 januari 2006

Den där om att hålla i hatten!

Ikväll var jag på dejt.

Ni vet när man går på dejt och allt är sådär pirrigt och spännande? Man sitter i soffan och tittar på film och hans fot råkar nudda vid ens ben så man blir alldeles pirrig i magen och blöt i trosan. Man känner att han vill lika mycket som man själv och man bara väntar på att någon ska ta första steget. Man lutar sig lite menande framåt, så att han ska komma till och hångla upp en, eller så ställer man sig upp och går på toa, bara för att komma tillbaka och kunna sätta sig närmare än man satt innan. Han börjar klappa en på håret och man blir ännu mer pirrig i trosan. Kanske han man en filt över benen, som hans hand råkar komma under, och kanske råkar ens egen hand också hamna därunder, så att händerna möts. För på någon vänster så är det lättare när det sker under en filt.

Man vågar ta första steget och vänder sig mot honom, lutar sig inåt och kyssen är ett faktum. Man vill aldrig sluta, för har någon någonsin kysst en så bra som just han gör just nu? Och kanske ska man sova över ändå?

Och allt är jättehärligt och man har ingen aning om vad som händer i filmen, för allt man tänker på är hans händer som är på väg över magen.

Ahhhhh...

Så var min dejt inte. Han var tråkig. Han var såååå inte min typ. Och när han körde den kända armen över axeln i soffan så sa jag att jag nog behövde gå hem. Hur förutsägbar får man vara? Komma med sin djävla överklassarm och tro att han ska få mina trosor att pirra.

Jag fick i alla fall gratis mat. Det är bra när man är student. Och ärlighet är bäst. Jag ska vara mer ärlig, även om jag är brutal. Håll i hatten, alla blivande dejter, här kommer det minsann inte få kuk-i-luras om ni inte kan era saker!

Inga kommentarer: