20 september 2011

Den där om min lille dräng

Jag övar på att vila. Jag kommer hem och vill göra tusen saker, men lägger mig på sängen och tar upp en bok. Sen skriver jag en lista till min lille dräng (Lillebror) som vill ha saker att göra för att inte förgås av tråk när han går hemma i vår lägenhet och väntar på att få anställning. Man får anställning om man är nyutexad datasnubbe, då slåss arbetsgivarna om en och höjer lönen för varje dag som går. Om man är nyutexad statsvetare med en master, utlandsutbildning, tre språk, erfarenhet från två olika frivillighetsorganisationer, suttit i styrelsen på universitetet samt läst en utbildning parallellt kan man kanske tjata sig till en praktikplats.


På dagens lista står det att min lille dräng ska pumpa hjulen på min cykel (för jag höll på att svimma när jag gick till jobbet idag, hade bråttom till ett möte och försöker ignorera en förkylning, så jag la mig i gräset bredvid gångstigen och kände mig lite underlig) samt slänga sopsortering. Funderar även på om han ska få måla om vårt kök och åka till universitetet och registrera mig på den där tentan som jag aldrig får göra (men som går även i höst, hej, ta ledigt en heldag från jobbet!).

Inga kommentarer: