18 mars 2006

Den där om Arkix X

När och hur kommer folk över sina ex? Hur tusan stoppar man ner dem i Arkiv X? Jag förstår det verkligen inte. Hur kan man älska en person så förbannat mycket, och ha livslånga planer med dem och sen en dag så bestämmer man sig bara för att sluta älska och då är allt slut.

Jag kommer nog, länge, länge, undra hur det skulle ha blivit. Hur våra jular skulle sett ut. Första midsommaren utan honom. Första utlandssemestern. När någon nära dör. Hur ska jag då klara av att inte ha honom vid min sida?

Hur ska jag klara av att leva hela mitt liv utan honom?

Hur ska jag klara av att träffa någon annan och göra nya, stormande, flygande planer med denna nya? Hur ska jag göra för att ändra bilden i mitt huvud om hur mina barn kommer se ut?

Jag förstår det inte.

Inga kommentarer: