06 mars 2006

Den där om lilla katt, lilla katt, lilla katt på vägen

Åh, fuckit.
Jag skulle gå ut och köpa nya glasögon, skulle bara läsa lite bloggar jag missat i helgen.
Då ramlade jag över den.
Den om mig.
Jag tror att det var om mig i alla fall.
Och nu gråter jag som en liten gris.
För han prickade rakt in i hjärtat.
Det känns som om mina ben domnat bort.
Fan.

(Jag hoppas att det inte gör något att jag klistrar in den här.)

"Det bästa av nio

Min närmaste vän förlorar snart en av hennes största kärlekar och det gör ont.
Det gör ont att hon inte vågar prata om det.
Det gör ont att hon än en gång försöker packa ner alla känslor till en hård sten i sitt hjärta.

Hon förtränger alla känslor som hon alltid gjort.
Hon är rädd känslorna ska krossa hennes sköra hjärta.
Än en gång.

Jag är rädd.
Rädd för att hennes hjärta snart innehåller så mycket sorg att hon inte klarar av att andas längre.
Det har hänt tidigare och ju mer hon försöker packa ner i stenen desto ondare kommer hon göra när känslorna tillslut tvingar sig ut.

De älskar varandra.
Varje gång de ses ägnar de timmar tillsammans genom att bara ligga och klappa varandra, titta varandra i ögonen. Ge varandra all den kärlek de inte har kunnat ge varandra när de tvingats varit på skilda håll.

Samtidigt så vet jag.
Att hon vet.
Att det är ett av nio liv.

I detta liv har hon blivit älskad av den personen med största passionen för kärleken på denna planet.
Och det vet hon.

Det vet hon."

Inga kommentarer: