06 mars 2006

Den där om vadet

Jag ska aldrig mer berätta något om vilka killar jag träffar för mamma.
Hon blev för intresserad.
Hon började gissa på vem jag skulle gifta mig med.
Hon slog till och med vad med min bror och far.

Till slut (efter tre dagars tjat om att jag skulle ta hem den hon hejade på, så att hon skulle vinna vadet) sa jag till henne att jag inte skulle träffa min framtida man på över ett år. För i höst ska jag inte bo i Sverige. Och när man älskat någon i tre år är man inte redo efter bara två månaders singelliv. Hon blev besviken och sa att jag fan inte fick dra hem någon mer om jag inte tänkte föda hans barn och hennes barnbarn med honom.

Jag svarade att hon nog skulle skrämma iväg honom ändå, så jag ska nog inte dra med honom till Skåne förrän EFTER det ligger en knodd i magen. Då djävlar i det är han fast, vare sig han vill eller inte.

Inga kommentarer: