25 mars 2006

Den där om för många

Så många ensamma själar som letar efter någon att stryka över ryggen.
Så många "nej, jag lovar, jag har bara bott i Stockholm i tre månader, jag känner inte så många här, jag vill bara ha en vän, inte någon att ha sex med".

Så många bortbjudna öl
Så mycket närkontakt
Så många fumlande händer
Så mycket redan-tagit-av-kläderna-i-tankarna.

Så många svettiga kroppar i takt
I otakt
Så många höga klackar
Irrande blickar
Menande leende
Sanningar
Och lögner.

Så mycket frustration
Så mycket ilska
Och vilja att bli av med den

Så många "Se dig för, djävla turkhora"
Så många tårar
Känslor i gungning
Kräkfyllda toaletter
Vilsna själar
Så mycket känslor som hänger över kanten.

Så många "får jag följa med dig hem?"
Vid kvart i tre.

Så mycket letande efter taxi
För att snabbt komma hem
Snabbt komma in
Snabbt komma ut
Snabbt komma in
Snabbt komma
Snabbt komma iväg igen.

Så många tankar
Så många människor
Ute en lönehelg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag blir ledsen när du inte skriver så ofta

Jenny sa...

Sorry baby, har tenta på torsdag. Återkommer efter den!

Anonym sa...

du är förevigt förlåten
*smooooch*

/fröken ångest för tenta om 29 dagar

Eric Goesta Rosén sa...

och - Så många nederlag.

Men så bra skrivet.

/Goesta

Jenny sa...

Lisa: Hoppas allt går finfint! Jag kommer ringa dig sen, så fort jag får ont någonstans!

Goesta: Nederlag hör till. Nederlag gör en starkare... jag ångrar mig. Det är sjukt djävla överdjävligt! Och tack.