13 mars 2006

Den där om hur det gick

Tänkte utvärdera eftersom ungefär en fjärdedel har gått (!!!).

Jag skrev att jag ville göra/ha det här år 2006:
Ha kul - jepps, det är gjort!
Kunna hålla in magen vid ståsex - jag har faktiskt övat på det i duschen, det gick inget vidare, för jag började tänka på annat och fläskade ut.
Ha sex - jo, det har jag haft.
Hångel - det med. Med fler än en. (Det blir liksom pluspoäng om det är med fler än en. Så det så.)
Lära mig dansa sån där 20-talsdans (med fransar på kjolen och fjädrar i håret) - inte än. Någonting säger mig att det inte kommer hända heller. Fan. Jo! Det ska hända! Måste hända!
Ingen död eller sjukheter eller hemskheter - tyvärr har jag inte lyckats undvika död, sjukheter eller hemskheter. Inget av det. Och så har galna fågelinfluensan kommit.
Franskalektioner - lite, lite har jag lärt mig av kombon. Lite, lite. Hon sitter i rummet bredvid och skrattar på franska dagarna i ända.
Klara alla mina kurser - till och med vg har jag lyckats pricka av.
Bo i Mexiko alternativt Tanzania alternativt Sydamerika - Mexiko är planerat till hösten. Planerat är dock inte samma sak som att faktiskt göra det.
Bli brun och gärna lite längre - Nej. Fast jag har köpt nya skor, med klack, det måste räknas?
Bli snygg - men alltså... nej.
Kunna sjunga helt plötsligt (teckna går också för sig) - fan. Listan började ganska bra. Den går utför nu.
Bli rik - har snarare gått och blivit riktigt djävla fattig!
Hitta en riktig skattkarta, hitta en skrattkarta - inget av det, men funderade på att ge en annan en på alla hjärtans dag. Det blev inte så.
Läsa alla böckerna i bokhyllan - drabbades av någon konstig icke-läslust i januari, den höll i sig tills för cirka en vecka sedan. Just nu läser jag "Döttrarnas rike" av Yang Erche Namu. Inte så bra.
Få en riktigt rolig 26-årsdag - det var en söndag. Jag var bakis. Men den var trevlig.
Köpa många fina skor - jag har hittils köpt elva par. Alla fina.
Få många spontana presenter - jo, faktiskt. Fler än väntat.
Få härliga vänner i klassen och inte vara ensam och stå och titta på alla som skrattar på rasten - har träffat världens sötaste klasskompis som pratar lika mycket som jag.
Bli utbjuden på dejt - ja! Fem stycken olika killar har gjort detta. Och jag ler och ser söt ut. Känner ni för att bjuda ut mig så är det bara att fråga, lock, lock!
Vill att någon säger till mig att jag är vacker (inte söt, för söt är man när man är fem) - nej. Inte än. Men jag har fått annat fint sagt till mig.
Bli bjuden på en resa - nej. Inte en enda. Jo, en till Skåne. Men det är bara på låtsas. Jag menade liksom resa till andra sidan jorden.
Få en kompis norr om Stockholm - nej. Jag jobbar på det.
Definitivt ansa mellan benen - jo.
Kolla mig mer mellan benen - nej. Bara en gång.
Kunna argumentera ner någon på krogen - nej, men dock har jag hånglat upp en främling utan att säga något till honom före. Det måste också räknas som okej? Inte bäst, men okej.
Slå någon hårt i skallen - nej. Vill det fortfarande.
Ha någonstans att bo mellan april till september - jo. Det lutar åt ett kollektiv med fem killar.
Göra något som jag inte trodde att jag skulle klara av (kanske äta ett hårstrå... åh fy fan!) - jag åt ett hårstrå igår. Det var inte meningen. Det var mest läskigt.
Vara nyförälskad - nej, fy bubblan, inte alls.
Umgås mer med mina kompisar från Skåne - nej, men dock har jag försökt höra av mig mer. Liiite bättre har det gått. Skånekompisen i Skövde är jag dock dålig på, trots att jag är jättekär i henne. Förlåt!

Jomen. Nu ska jag bara hitta någon att slå i skallen och bli kär i med, så är allt fix färdigt. Det kanske till och med går att kombinera?

3 kommentarer:

Pia sa...

Tack för en riktigt bra blogg! Jag hittade hit via en annan blogg och är jätteglad gör det. Här blir jag kvar.

Anonym sa...

Men nu skrev du hårstå två gånger! Du tyckte ju det var bra att jag rättade dig.. Eller? Har sett endel överkomliga småfel, men nu kan jag inte hålla mig längre. Det heter faktiskt hårstrå!

Jenny sa...

Trassel: Jisses, vad glad jag blir! Hade jag kunnat dansa mambo hade jag gjort det nu!

K: Självklart, självklart! Fattar inte hur jag lyckats få till det så!