02 mars 2006

Den där om reklamjackan

Okej, jag har bott i Stockholm i snart två månader och under dessa singel-storstad-oj, vad kul-månader har jag hunnit dejta en del. En del är lika med åtta olika killar. Av dess åtta killar är två hårddumpade, en råkade glömma att höra av sig efter två dejter, en åkte till Afrika och de övriga är mer eller mindre heta.

Dock finns det, enligt mig, grymma dejtdödare. Om du vill ha mig i säng alternativt gifta dig med mig så ska man inte göra dessa saker. Alla dessa saker har hänt.

1. Bo inte kvar där du föddes. Bor du kvar i föräldrarhemmet så har du nog inte ens en dejt med mig. Det finns inget osexigare än att inte ha utforskat världen (jo, det finns det). Eller i alla fall något annat land. Eller stad. Varför bo kvar på samma ställe hela livet? I don't get it.

2. Ha inte på dig fula skor. Är man på dejt så vill man (väl) göra ett gott intryck. Ha då inte på dig fula djävla skor! Särskilt inte när jag precis pratat i telefon med dig om att jag älskar skor.

3. Drick inte lakritsshots. För det gjorde man när man var 14 år.

4. Ät inte framför TV:n. För... nej, det gör man inte på första dejten.

5. Gå inte en meter före mig. Även om du är stressad efter jobbet. Jag har till och med saktat in för att se hur långt killen skulle komma innan han märkte att han pratade med sig själv.

6. Glöm bort mitt namn och kalla mig "eeeeehhhh".

7. Prata inte bara om den gemensamma vännen som parat ihop oss. Det finns väder att prata om med.

8. Prata inte bara med den gemensamma vännen som parat ihop oss.

9. Bär ej en reklamjacka.

10. "Ja, det här är Jenny" vore trevligt när man träffar vänner på stan. Måste jag presentera mig själv?

11. Bjuder jag på ett tuggummi kanske det finns en anledning till det?

Okej, det kanske är jag som är divig, bossig och elak, men nån måtta får det fan vara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en blogg du ska läsa om du inte redan göra det.

Kommissarie F. Curiosa: Feminine curiosity can be deadly
- An "under-the-covers" investigation of the strong, silent, nordic type

http://kommissariecuriosa.blogspot.com/

Allt om dejtinglivet i Stockholm.

Jenny sa...

Jo, det finns en nedrans massa singlar som skriver om dejtinglivet i Sthlm. Och jag läser inte alla, men några av dem, däribland denna.