07 januari 2011

Den där om 52 böcker på ett år

Ett av mina nyårslöften är ju att läsa minst femtitvå böcker - en för varje vecka. Nu när jag skriver det så känner jag att det kan ha varit att sikta lite lågt då jag tjugitie läste femtiåtta böcker. Kan hända att jag måste ändra till det dubbla.

I alla fall. Detta innebär att vi får en ny ROLIG kategori här på bloggen: Jenny läser. Har hittills läst tre böcker, så jag börjar på min fjärde. En (Enligt Maria Magdalena) har jag ljudbokat, den andra (The White Tiger) är med min bokklubb och vi har inte diskuterat ännu, så jag får inte avslöja något och den tredje (Släktfeber) var en fin liten historia.

Just nu har jag precis börjat med Kvinnan som gick in i dörrar som jag köpte av en liten gubbe som reade ut alla sina böcker i bokaffären på plan ett på Liljeholmens köpcentrum. Han hade bara hållt öppet i några månader men hade redan gått i konkurs. Han sa att han inte klarade av att stånga bort de stora bokkedjorna. Jag tror att jag köpte tio böcker av honom för halva priset. Med extremt dåligt samvete.

Kvinnan... valde jag för att den hade ett fint omslag. Jag har nu läst cirka trettio sidor och den är seg som fasen. Jag borde gett ett löfte till: om jag inte gillar boken så let it go!

5 kommentarer:

It´s all about me sa...

Jag hade 52 som mål 2010, men landade på 82. Vet inte riktigt hur det gick till, men tanke på att hela första månaden på året gick till uppsats och plugg. Jag spanar på dig på bok.nu förresten, men såg till min förfasan att du inte spanar på mig *pinsamt*. Har nog norpat ett och annat tips från dig iallafall då och då!

Jenny sa...

Du kanske borde försöka läsa 100 böcker i år? Hade varit kul att följa det.

Anledningen till att jag slutade spana dig (gjorde det innan) var att du uppdaterade så ofta att jag bara hade dig i det där uppdaterafältet, såg inte vad alla andra uppdaterade, så jag tog bort dig, men går in på din sida ibland ändå!

minahistorier sa...

släktfeber gillade jag inget särskilt, tyckte att den var ganska intetsägande. undrar hur många böcker jag läste under 2010, kanske inte så dumt att hålla räkningen egentligen..!

Jenny sa...

Jag gillade den faktiskt. Trodde inte alls jag skulle göra det, men... kanske för att den utspelade sig i Skåne och ja, jag är ju från Skåne.

ankan sa...

asså aj i hjärtat på lilla gubben, bokaffären och konkursen. :c