07 januari 2011

Den där om när jag fick bröst

Han sovfamlar efter mina bröst och det är fortfarande mörkt i lägenheten. Jag vänder mig med ryggen mot honom, drar hans hand kring min midja och sovsuckar i kudden.

Jag minns när jag fick bröst. Jag gick i femman eller sexan och minns inte om jag var tidigt eller mitt i klungan. Men det jag minns tydligast är gympan. Dennis som försökte titta in i tjejernas omklädningsrum, som kunde rycka upp dörren som inte gick att låsa ordentligt. Han var "tjejtjusare" och "lite tokig". Fast ingen av tjejerna gillade honom. Han var en sån som man bad sin kompis inte peka på när det var Ryska posten. En sån som lärarna ursäktade. Han hade sönder mina rullskridskor.

Vi sprang runt runt på uppvärmningen och luftdraget fick ens t-shirt att smita åt. Det var inte dags för bh. Bh hade varit... helt fel. Toppen kom först ett halvår senare när man övat på sitt rum och sen snabbt hasplat ur sig till sin mamma att man ville ha en. Med stängda ögon. Min första topp var svart. Och när jag väl fått den vågade jag inte be om en till så den där första blev fransig och resåren släppte.

Tim satt på läktaren och tittade på när vi sprang de där varven. I alla fall en gång, när han brutit armen. Han skrattade och pekade på ens bröst. Fast han skulle inte skratta så mycket, några månader senare fick han någon sjukdom som gjorde att han kissade på sig hela tiden. Inkontinens för smågrabb. Det kan inte ha varit så kul.

Inga kommentarer: